Re: podzial dysku

Autor: Stefek <11gg22_at_interia.pl>
Data: Wed 12 Jan 2005 - 10:32:28 MET

"Sniper"
> Musisz utworzyć 3 partycje podstawowe. Do tego potrzebny będzie ci
> jakiś bootloader, zainstalowany w MBR, np. BootIt Next Generation,
> PowerQuest BootMagic, System Commander itp.

> Fdisk chyba nie potrafi utworzyć 3 partycji podstawowych. Spróbuj
> innym programem, np. BootIt Next Generation, PowerQuest BootMagic,
> Ranish Partition Magic itd.

Dzieki - o taka odpowiedz mi chodzilo. Tez nie pamietam czy fdisk potrafi
stworzyc 3 partycje podstawowe, ale to nie problem, jak beda z tym problemy
to stworze je pod innym programem.
Jako niezbyt zaawansowany komputerowiec mam jednak jeszcze jedno zapytanie..
skoro na dysku mozna tworzyc kilka partycji podstawowych (z ktorych mozna
bootowac rozne systemy i na ktorych tez mozna przetrzymywac zwykle dane) to
po co, np. w takim fdisku, jest mozliwosc tworzenia partycji rozszerzonych?