Re: podzial dysku

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 12 Jan 2005 - 15:24:37 MET

Użytkownik "Stefek" <11gg22@interia.pl> napisał w wiadomości
news:cs2qrm$dl$1@shodan.interia.pl
> "Sniper"
[...]
> Jako niezbyt zaawansowany komputerowiec mam jednak jeszcze jedno
> zapytanie.. skoro na dysku mozna tworzyc kilka partycji podstawowych
> (z ktorych mozna bootowac rozne systemy i na ktorych tez mozna
> przetrzymywac zwykle dane) to po co, np. w takim fdisku, jest
> mozliwosc tworzenia partycji rozszerzonych?

Bo fdisk to program przeznaczony dla DOS-a, który potrafi operować tylko
na jednej partycji primary na raz, a po wejściu Win9x już tak zostało.
Systemy nt-kowe mają własne narzędzia do partycjonowania, już bez takich
ograniczeń.

Do tego co napisał Sniper dorzucę, że musisz mieć jakiś przyzwoity
bootmanager, którym będziesz mógł ukryć pozostałe, nieużywane partycje
przed resztą użytkowników. Jeśli ma to być WIndows XP, to musi on być w
tym naprawdę dobry i tu proponuję BootIt z włączoną funkcją "Unlimited
primaries".

/odpowiadając zmień px na pl/