Re: Drukarka laserowa do małej firmy

Autor: <Tym_at_work>
Data: Wed 12 Jan 2005 - 10:14:44 MET

B.Paciorek napisał(a):
> Witam!
>
> Potrzebuje zakupić drukarke laserową do małej firmy - oczywiście
> czarno-białą, a nie kolorową;
e tam, kup kolor, przyda się i spodoba. dobra kolorowa drukarka laserowa
drukując w czerni nie używa koloru w ogóle.

> planowane obciążenie do 5000 stron miesięcznie max.
> Co byście polecili ze względu na koszty eksploatacji i serwis przy
> takim obciążeniu miesięcznym?

Xerox Phaser 6250 - mam i jestem zadowolony (no, może nie ceną początkową)

> Dodam, że interfejs sieciowy niemusi być obowiązkowo i jesli ma to
> duże znaczenie to będzie ona stała w tzw. zimnym biurze - na hali
> produkcyjnej.
Wyżej wymienioną możesz kupić w kilku konfiguracjach: od gołej biurkowej
po kombajn z HDD na pokładzie :)

> Dość ważne żeby miała dopracowany i duży podajnik papieru- drukowane
> sa na niej ulotki- pojedyńcze kartki A4 wkładane do produktów.
500+150 w podstawowej wersji
1500+150 za niewiele więcej

> Żadziej jakieś większe dokumenty- praktycznie grafika to margines.
Bez kolorów i dupleksa 24ppm, z kolorami i dupleksem ok 18ppm... nie
mówiąc o trybie "draft" gdzie oszczędzasz toner :)

A teraz exploatacja owego Phasera (mnie więcej wg cen mojego dostawcy z
Gdańska):
- Tonery (cartridge na 8.000 stron - zależy od pokrycia):
  -- czarny ok 160PLN
  -- kolor (oddzielnie C,M,Y) ok 830PLN /sztuka
- Wałek przenoszący (15.000 stron): 185PLN
- Grzałka (100.000 stron): 1090PLN
- Bęben (30.000 stron, ale pociągnie więcej): 725PLN

Czyli wychodziłoby jakieś 300-320PLN miesięcznie (przy 5.000 stronach)
za części i tonery, do tego papier (ok 13 za ryzę, czyli 130PLN
miesiecznie) i masz sumarycznie jakieś 450PLN. Wychodzi jakieś 9gr za
stronę w czerni - ale w zależności od pokrycia (ile faktycznie jest
zużywane tonera na stronę) może się zmienić - niewiele, ale zawsze.
Jeśli zdecydujesz się na drukowanie robocze - czyli draft - wyjdzie
jeszcze taniej, choć wydruki kolorowe przestają nieco kusić nasyceniem.
O koszt urządzenia najlepiej spytać dealera, bo opcja "full wypas" od
kompletnie gołej rożni się sporo. Info na temat dealerów szukaj na
stronach Xeroxa oraz spytaj wszechwiedzącego pana "google".

Pozdrawiam
Tym