problem z HDD (wd200eb)

Autor: wojtaas <wojtaas_at_malpa.pl>
Data: Wed 12 Jan 2005 - 10:19:17 MET

Witam sznownych grupowiczów!
Mam dysk WDC 200EB i jest taki problem: w BIOS znajduje dysk bez żadnego
problemu, również jest w menadżerze urządzeń (WinXP) jako stacja dysków.
Jednak nie można na nim utworzyć żadnej partycji - w Partition Magic pojawia
się błąd wejścia wyjścia, w FDISK że brak dostępu do dysku, również
istalator XP mówi że nie ma dostępu do dysku (to samo przy instalacji Linuxa
(RedHat) - bład I/O), Jedynym programem który coś znajdywał był WD Data
Lifeguard (pod win) - znajdował on dysk i próbował go zainstalować do
systemu jest po stworzeniu partycji nie można było jej sformatować (ani za
pomocą std. narządzi win, ani za pomocą Lifeguard) - po restarcie komp.
utworzona partycja znika i jest tak jak od nowa. Próbowałem także WD-Clear
jednak gdy chciałem "wyzerwać dysk" (?) nie przeszedł test ponieważ pojawił
się błąd dqm timeout.
Dysk się zachowuje tak jakby był chroniony przed zapisem - czy jest taka
możliwość (jak to zdjąć) Czy ktoś z szanownych grupowiczów ma jakiś pomysł??
Może formatowanie niskiego poziomu, czy to coś da? Jak to zrobić? Może
ewnetualnie jakieś inne rozwiązania. Z góry dziękuje za podpowiedź.

pozdrawiam
wojtaas