Re: glosnosc boxowego amd

Autor: Bartosz Åšmigaj <smigaj_at_post.pl>
Data: Sun 09 Jan 2005 - 20:04:29 MET

On Sun, 9 Jan 2005 16:33:31 +0100, Oleg <oleg8.NOSPAM@o2.pl> wrote:

> Ale nam chodzi o to, czy s³ysza³e¶ konkretnie boxa 754 lub 939 ?

Slyszalem - ale goscinnie, tj nie byl to moj koputer - s754. Wedlug mnie
raczej cichy nie byl. Nie wiem niestety na jakich obrotach dzialal.

> O, tutaj przyda siê Twoja rada: Jak nak³ada siê dobrze pastê?
> Na czym to polega? Czy jest jaki¶ knyf?

Nie wiem czy cos pomoge ale postaram sie. Pasty nie mozna nalozyc ani za
duzo, ani za malo. Ja postepuje zawsze w ten sposob, ze na odtluszczone
jadro nakladam mala ilosc pasty - ot wielkosci glowki szpilki - nastepnie
delikatnie rozprowadzam paste po calym jadrze. Potem przykladam i dociskam
radiator, podnosze i sprawdzam odcisnlo sie cale jadro na radiatorze (slad
pasty). Jesli tak przykladam jeszcze raz dokladnie radiator i
przykrecam/dociskam w zaleznosci od mocowania. Wazne jest tez aby
porzadnie zamocowac radiator. Tak jak np u mnie w pentagramie dokrecic
srubki do konca.

PS: takie wczesniej przykladanie radiatora ma jeszcze ta zalete, ze mozna
usunac nadmiar pasty. Ja robie to tak, ze usuwam nadmiar pasty z radiatora
nie procesora. Przewaznie po odcisnieciu gdy bylo za duzo pasty spora jej
czesc zostaje na obrysie odcisku jadra na procerze. Wystarczy usunac to
wacikiem czy patyczkiem i gotowe. Nie wiem czy jest to najlepszy sposob,
wiem, ze u mnie sie sprawdza. Zakladam tak wszystkie radiatory i efekty sa
IMO dobre.

> Ja mam dwa Athlony XP: boxa (2200+ taktowany 1800 MHz. 45 stopni przy
> 4250
> obr/min) i owiewanego Arctikiem (2500+ podkrêcony na 3200) - i doprawdy
> du¿ej ró¿nicy nie ma. Mo¿e ¼le na³o¿y³em pastê?

Nie znam niestety tego Arctica - tj nie mialem go w lapie - ale moze
wlasnie wina instalcji. Ja na pentagramie tym QC80 Cu mam na sempronie
2200+ dzialajacym na 9x245 Vcore - jak dobrze pamietam 1,775 albo 1,8V w
stresie 45'C (MBM, a stres "robiony" primem, cpuburn-in itp). A wiatrak
kreci sie 2k RPM i naprawde jest cichutki.

--
  .: Bartosz Åšmigaj
  .: mail :: smigaj@post.pl