Re: Czy najtanszy UPS starczy?

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Sun 09 Jan 2005 - 13:24:12 MET

Brzezi wrote:

> czy do tego co potrzebuje wystarczy jak wybiore NAJTANSZY UPS? na co
> zwrocic uwage?

musisz miec taki UPS, ktory pokryje zapotrzebowanie na energie, ktore
jest cecha charakterystyczna twojego komputera; jezeli masz 2xA64 +
4 dyski twarde + ogromnie pradozerna karte graficzna, to masz inne
zapotrzebowanie niz na zestawie skladajacym sie z P III, jednego dysku
i karty S3 Trio;

> i jeszcze taka sprawa, upsy maja interfejs szeregowy do monitorowania ich
> stanu, czy nie bedzie problemu z monitorowaniem tego z poziomu linuksa? czy
> wszystkie upsy sa z tym kompatybilne?

ja mam np. w domu ups-y firmy ETA - ktora ma siedzibe w Poznaniu, jest
bardzo mily serwis i ogolnie mozna pojsc do siedziby firmy i normalnie
pogadac; UPS-y te naleza raczej do tanszych; http://www.eta.com.pl/
ale nie do najtanszych - za to sa raczej produkowane w Polsce;

w ich przypadku monitoring ogranicza sie do kontrolowania stanu trzech
linii porctu COM: http://www.eta.com.pl/index.php?p=software&id=upsoft

podejrzewam, ze kontrola innych UPS to rowniez monitorowanie stanu
dwoch albo rzech linii w porcie, przy czym bada sie raczej tylko
stan niski/wysoki - zadnej bardziej skomplikowanej tranmisji raczej
nie powinno byc;

adas;