Re: Czy najtanszy UPS starczy?

Autor: Brzezi <usunto.brzezi_at_enter.net.pl>
Data: Sun 09 Jan 2005 - 13:27:32 MET

nie, 09 sty 2005 o 12:52 GMT, Michal Bien napisał(a):

> Witaj w klubie :/
> Ze tez nikt nie pogoni tego talatajstwa z energetyki.

az tak zle to nie jest:
uptime
 13:22:42 up 27 days, 5:19, 5 users, load average: 0.15, 0.11, 0.23

> Do desktopa?

tzn to jest taki servero-workstacja :), ogolnie moj komputer :), mam server
DNS, swoja poczte, czasami WWW i FTP to jako server, a jako worstacja sluzy
mi do programowania glownie, komputer pracuje nonstop 24/7

> Bierz co najmniej tego Active Powera'a 600VA albo jak
> nie potrzeba Ci 3 gniazd np QComa. Nie oplaca sie oszczedzac 20 zl,

no wlasnie, 20zl roznicy, a o polowe wieksza pojemnosc

> Co do podstawowego pytania - ponizej 600VA nie ma sensu brac do
> dekstopa bo prawdopodobnie nie zadziala. Nawet najtansze UPSy maja teraz
> zabezpieczenie przd przeciazeniem, 400VA [~200W] nie uciagnie wspolczesnego
> rozbudowanego desktopa z monitorem CRT -> bardzo prawdopodobne ze zadziala
> zabezpieczenie przed przeciazeniem i UPS sie wylaczy jakby go wcale nie
> bylo ->bedzie dzialal jak ttoche lepsza listwa filtrujaca.

acha :/, no to wezme tego 600, zreszta moj komp raczej nie jest zbytnio
wymagajacy, Athlon 2000+, 768Ramu, 2x HDD 80GB, graf: matroks G550, monitor
LCD 19"

> Nie sa. Z jedymi jest lepiej, z inymi gorzej jesli chodzi o zarzadzanie
> - zalezy jak sie producent stara.Ale koniecznie bierz zarzadzalny - nawet tanie
> UPSy juz to automatyczne bezpieczne zamkniecie systemu to dobra rzecz.

a jak jest z tymi Active Power? czy da sie to jakos wykozystac? (w
linuksie) ?

Pozdrawiam
        Brzezi

--
[    E-mail: brzezi@enter.net.pl ][  MP3Blaster is playing now:               ]
[       Ekg: #3781111            ][  Title: Fragilidad, Artist: Sting         ]