Re: Czy najtanszy UPS starczy?

Autor: DooMiniK <bachus20[WYTNIJ>
Data: Sun 09 Jan 2005 - 12:10:10 MET

Brzezi <usunto.brzezi@enter.net.pl> zapodał(a):
> [...]
> zabezpieczenie przed chwilowymi zanikami pradu, tzn gdy wylaczaja prad np.
> na pol sekundy, no ale komp sie wtedy mimo wszystko restartuje, tzn i tak
> wiem ze nawet najtansze UPSy nad ktorymi sie zastanawiam podtrzymuja
> zasilanie do kilku(nastu) minut, wiec super, wiecej mi nie potrzeba...
> Z uwagi na moje skromne wymagania zastanawiam sie nad najtanszymi UPSami:
> ACTIVE POWER 400VA - 165zl
> ACTIVE POWER 600VA - 184zl
> LESTAR MD-400 - 194zl
> czy do tego co potrzebuje wystarczy jak wybiore NAJTANSZY UPS? na co

Do celów domowych - aż tak nie musisz zwracać uwagi... Wystarczy najtańszy.

[...]
> jezeli wystarczy najtanszy to chyba wybiore tego Active Powera 400VA, chyba
> ze macie jeszcze jakies inne propozycje

Mam przy jednym serwerze ActivePower 600VA - nie mam zarzutów, poza
tym, co będzie poniżej...

> i jeszcze taka sprawa, upsy maja interfejs szeregowy do monitorowania ich
> stanu, czy nie bedzie problemu z monitorowaniem tego z poziomu linuksa? czy
> wszystkie upsy sa z tym kompatybilne?

Active Power:
1/ w zestawie nie masz kabla (COM)
2/ oprogramowanie jest dość toporne (jest na stronie, można pobrać, kompilować)
Najmniej kłopotu z monitoringiem miałem w przypadku APC
3/ w zestawie nie dostałem oprogramowania (na stronie jest do pobrania).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(@)irc(.)pl