Re: P³yta PCChips M748T

Autor: Speedy <speedy_at_2a.pl>
Data: Sat 08 Jan 2005 - 13:47:49 MET

Hej

"AndrzejW" <wozniaka@gazetka.pl> wrote in message
news:crmv50$kd5$1@inews.gazeta.pl...
> P³yta g³ówna M748T produkcji PCChips. Tu manual, gdyby komu¶ siê chcia³o
> ;)
> http://tinyurl.com/5q684

Mam takiego stwora (M748LRMT) jako mój drugi komputer (aczkolwiek obecnie
czêsciowo zdemontowany), chyba to jest starszy model niz twój ale jak s±dze
bardzo podobny.

> P³yta ma zintegrowan± kartê graficzn±. Wykorzystuje ona 8 MB pamiêci
> operacyjnej (mo¿e mniej, ale domy¶lnie 8). W momencie startu, komputer
> wy¶wietla ¿e znalaz³ 32 MB. Zastanawiam siê, czy nie powinien znale¼æ w
> tej
> sytuacji 24MB?

Wlasnie sobie sprawdzilem - wyswietla ca³± pamiec (u mnie jest 128 MB i tyle
pokazuje). To faktycznie ciekawostka, wiekszosc p³yt ze zintegrowan± grafik±
pokazuje tê swoj± pamiêc odpowiednio okrojon±, tak jak piszesz.

> Mo¿e karta graficzna nie dostaje ¿adnej pamiêci?

To chyba nie jest mo¿liwe. Tutaj
http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142/pcchips/ gdzies na forum byly
pytania o mozliwosc wy³±czenia wbudowanej grafiki w celu uruchomienia innej
i generalnie wniosek o ile pamietam by³ taki ¿e w M748 to jest bardzo trudne
czy wrêcz niemo¿liwe. Osobi¶cie nie mam co do tego pewnosci, jakos tak sie
zlozylo ze sam nigdy nie probowalem wkladac grafiki PCI do tej M748-ki, wiêc
nie wiem.

> [...]

> Pamiêæ RAM. U¿ywa³em na zmianê dwóch ko¶ci pamiêci SDRAM 32 MB PC100.
> Jedna
> z nich by³a w komputerze kiedy ten pracowa³. Bo on by³ sprawny, do
> momentu,
> kiedy kto¶ wpad³ na pomys³ za³o¿enia has³a. I pó¼niej nie wiedzia³ jakie
> has³o. Trzeba by³o resetowaæ CMOS. Mo¿e to wina niew³a¶ciwych ustawieñ
> Biosu, mo¿e zbieg okoliczno¶ci i przy okazji pad³o co¶ ze sprzêtu. Nie
> wiem,
> skoñczy³y mi siê pomys³y. Mo¿e kto¶ ma jak±¶ sugestiê?

W mojej 748 s± powa¿ne problemy z tym gniazdem s370 na p³ycie. Chyba nigdy
nie udalo mi sie uruchomic na nim ¿adnego procesora (Cel. 366, 400, chyba
te¿ 450- nie pamietam - dostalem do testowania kiedys). Obecnie jest w tej
plycie Cel. 500 w³o¿ony w slot 1 przez przejsciówkê. Poprzednie procesory
te¿ dzialaly OK przez przej¶ciówkê.

Zobacz mo¿e jeszcze w BIOSie ustawienie CPU PnP Setup - jaka jest CPU Base
Frequency i zmien na t± drug± :) wiem ¿e g³upi pomys³ ale pomaga czasami.

--
Pozdr.
Speedy