Wady i zalety płyty FIC VA-503A - proszę o ocenę użytkowników.

Autor: Marek <marek9993.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Sat 08 Jan 2005 - 13:38:43 MET

Pytania do obecnych i byłych użytkowników płyty FIC VA-503A.
Ja wiem, że są płyty lepsze i szybsze, ale ja ze względów budżetowych
muszę szukać rozwiązań najtańszych, a może bardziej kompromisów między
bezproblemowością a ceną.

Skoro mam trzy obudowy AT i kilka procków na Super Socket7
z AMD K6-2-500 na czele, to na razie nie będę "szukać szczęścia"
na np. Slot 1 czy Socket 370. Mam też AMD K6-III-400, który na mojej
VA-503+ nie działa, tyle że nie mam pewności czy jest uszkodzony, czy
tandem chipset+BIOS nie potrafią go obsłużyć, bo zdania na ten temat
w necie są różne.

Byłbym jeszcze bardziej happy za informację od kogoś, kto miał możliwość
pracy zarówno na VA-503A jak i na VA-503+ :)
Płyta VA-503A nie jest już płytą przejściową jeżeli chodzi o RAM,
bo ma już tylko DIMM. Skoro tak to zakładam, że jej chipset działa na zasadzie
mniejszych kompromisów. Zakładam - może błędnie - że chipset VA-503A jest
nowszy i sprawia mniej problemów niż chipset VA-503+.

Czy VA-503A wykazuje jakieś problemy przy doborze RAM, bo moja VA-503+
z pamięciami jednostronnymi zachowuje się jak potłuczona, a najczęściej
Win 98 SE po prostu nie wstaje z powodu błędu ochrony?

Czy nie zamykanie się Win98SE dotyczy również płyty VA-503A?
Mam mieszane uczucia jeżeli chodzi o problem nie zamykania się windowsa,
bo na mojej VA-503+ Win2k również się nie zamyka (po wydaniu polecenia
zamknięcia robi tylko crlscr i to wszystko na co go stać :),
co jednoznacznie wskazuje na problem z współdziałaniem BIOS-chipset-windows.

Na razie tyle :)
Jeżeli nasuną mi się następne pytania, to rozpocznę nowy wątek.
Moje rozterki są spowodowane możliwością zakupu VA-503A i zastanawiam się
czy i na ile będę miał mniej problemów w porównaniu z VA-503+.
Dodam, że na gry nie mam czasu i potrzebuję taniego rozwiązania
do pracy z kilkoma aplikacjami otwartymi jednocześnie - koniecznie z
wykorzystaniem komponentów, które już posiadam. W związku z tym nie chciałbym
na razie odchodzić ani od AT, ani od Super Socket7.

Marek