Asus P4P800E Deluxe - uszkodzona seria?

Autor: Mariusz <mk_NOSPAM_at_popnet.pl>
Data: Fri 07 Jan 2005 - 20:45:07 MET

Jakiś czas temu pisałem na tej grupie o dziwnych resetach mojego kompa jak w
SIGu...
Udało mi sie w końcu sprawdzić wszystko tzn.
1. Inna pamięć
2. Inny zasilacz
3. Inna grafika
4. Super bezpieczne ustawienia biosu
5. Najnowsze/stare stery
6. W końcu wymiana płyty głównej na inny egzemplarz
7. Zmiana procesora z 3 GHz na 1.8 GHz - wtedy wszystko jest ok
8. Wymiana płyty głównej na MSI 848 Neo V - wszystko ok.
Męczyłem kompa na MSI jak się tylko dało. NFS undr. + CPU Stability +
Cinebench - gra miała 1-2 kklatki na sekundę. CPU osiągnęło 67 stopni według
płyty i NIC, zero resetu, zero zwisu - a łudziłem się, że uszkodzony jest
CPU...
------------
Niestety okazuje się, że winna jest płyta Asus P4P800E Deluxe - była
wymieniona na inny egzemplarz dzięki uprzejmości ProLine'u, ale okazuje się,
że chyba jest uszkodzona seria. W dodatku na MSI zasilanie CPU pokazuej
1,46-1,47 a na Asusie 1,44-1,55. W dodatku w Asusie nie udawało mi się nic
pokombinować z ustawieniem zasilania CPU - działa w zasadzie tylko na auto,
jakakolwiek próba ustawienia innej wartości (nawet o krok w górę) blokowała
start kompa po wykonaniu rozpoznania hdd przez Promisa.
Więc czy to mozliwe, aby cała seria płyt była do bani? Ze słabym prockiem
działa super (1.8 Wilma) a z 3 GHz się wysypuje w kombinacji - podwyższona
temperatura i 100% obciążenia.
Co w takim razie? Wymiana na Asusa P4C800E Deluxe? Mam wątpliwości, więc
może Abit IC7-G ? (martwi mnie cooler na NB i nie wiem jaki jest wysoki -
mam QVC120Cu więc może być problem). Kurde, czyżby Asus zszedł na psy?
Może ktoś się wypowie albo miał podobne doświadczenia? A może i865PE nie
jest zbyt udany?

--
[ Mariusz: Asus P4P800E Deluxe P4 3GHz 512/800/HT QVC120Cu 512 DDR400 NEC ]
[ E700 Asus GF4Ti4200 128 MB 8x Zalman ZM80D WinFast TV-2000 Exp. Zoltrix ]