Re: Wybor notebooka IBM: nowy R50e czy uzywany T2x

Autor: dylan <dylanUSUN_TO_at_interia.pl>
Data: Fri 07 Jan 2005 - 16:38:56 MET

> Witam,

Cześć,

> Właśnie mocno zastanawiam się nad wyborem laptopa/notebooka.
> Do tej pory miałem ochotę na używanego T21-T23, w cenie
> 2500-2800, 800-1,13GHz, 256MB, 30GB, DVD, 6 mies. gwarancji.
>
> Zauważyłem jednak, że w sklapach są dostępne nowe R50e
> M1,3, 256MB, 30GB, DVD/CDRW z 12 mies. gwarancją za ok.
> 3400-3500.

Z tego co mi wiadomo to wydajność Celerona M1,3 = Desktop około 2.4, no na
pewno jest wyższ niż PIII 1,13
W R50 masz nagrywarke, zakup dodatkowej gwarancji w T21-23 będzie kosztował
kilkaset złotych

> Mam teraz dylemat, bo te 600-700zł różnicy to dla mnie
> dużo kasy, ale z drugiej strony dostaję nowy sprzęt
> z gwaracją.

IBM się nie psują ale jednak warto strzeżonego pan bóg strzeże.
Praktyka dowodzi że na takim sprzęcie nie warto zbytnio oszczędzać,
kupiliśmy w tym samym czasie z kuzynem notebooki, on nowego Aristo ja 3
letniego Thinkpada, efekt jest taki że po 2.5 roku mój działa :) jego już
dawno nie :( Cena ta sama a w moim i tak lepsze wyposażenie było...

> Co o tym myślicie?

Diabeł tkwi w wyposażeniu, R50 na pewno nie ma Irdy, porównaj wyposażnie obu
modeli i odpowiedz soie co Ci jest potrzebne. Oba modele są ok w zależności
co komu potrzeba

> Najbardziej męczy mnie, czy rzeczywiście zaoszczędzę
> wybierając tańszy i używany. Bardzo zależy mi
> na trwałości, a mniej na mobilności (długa praca na bateriach,
> mały ciężar) - miałby to być raczej zastępca desktopa
> z możliwością przenoszenia.

Według mnie nie warto kupować tej używki (tzn w sytuacji gdy myślisz o nowym
R50)

> Wydaje mi się, że seria T ma mocniejsze obudowy, ale nie jestem
> ekspertem w dziedzinie komputerów przenośnych.

tak, T jak tytan w reklamie zamykano laptopa i skakano po nim ile w tym
prawdy nie wiem :) ale są ponoć wytrzymałe.
> Pozdrawiam,
> Wojtek

i ja również