Re: Zmiana FSB a taktowanie PCI i AGP

Autor: GLide <glide_at_WYTNIJterramail.pl>
Data: Fri 07 Jan 2005 - 13:38:24 MET

Dnia Fri, 7 Jan 2005 00:56:49 +0100, Alan napisał(a):

>Powiem tak ze BIOSie przestawic moge taktowanie pamieci, tylk ze moje 400
>dzilaja domylsnie w auto jako 266. Jak recznie zmieniam na 333 to w sytemie
>te parametry sa zachowane, jednak jak daje na 400 SiSoftwareSandra wskazuje
>najnizsze ustawienie - jednym slowem komputer tego nie akceptuje. Zeby bylo
>ciekawiej test programu CCR wskzuje na zmniejszenie wydajnsci po przejscu na
>taktowanie 333. Jest to zapewne powiazane z brakiem synchronizacji ktora
>wplywa na wydajnosc.

Sprawdz czy w biosie nie ma opcji ustawiajacej pamiec na FSB-33MHz lub
czegos podobnego.

> I jeszcze jedno, recznie nie moge modyfikowac (jest to normalne?) parametrow
> czestotliwosci PCI/AGP. Zwiekszaja sie one co jakis cykl (dzielnik?) wraz ze
> zmiana FSB. Przy 133 (33/67) zas przy maskymalnym ustawieniu 165 (41/82). Co
> do maksymalnego ustawienia to co ogranicza fakt ze nie mam mozliwosci
> ustawienia FSB 200? Wydaje mi sie ze na plycie nie mam zadnej zworki ktora
> na to pozwala a BIOS mam zaktualizowany...

Sprawdz jednak dokladnie te zworki... Manual do reki i jazda.

Dla KT600 przy FSB 133,166 i 200 masz taktowanie PCI i AGP standartowe 33 i
66MHz. Podwyzszajac czestotliwosc FSB podwyzszasz rowniez PCI do
odpowiednio FSB/4, FSB/5 lub FSB/6 w zaleznosci od tego w ktorym przedziale
czestotliwosci sie znajdujesz. Podobnie dla AGP mnozniki sa takie zeby przy
std. FSB agp bylo 66MHz. jesli to jaks bardzo tania plyta to wszystkiego
mozna sie spodziewac. Normalnie to albo zworki, albo bios, a bardziej
nietypowo to pewnie jest jakis drutmod na ustawianie FSB.

AFAIR KT600 bez problemu obslugiwal FSB200 i odpowiedni mnoznik powinien
byc automatycznie dobrany. przy 165 jestes w przedziale w ktorym mnoznik
dla PCI jest wciaz taki sam jak dla 133MHz dopiero jak wejdziesz na 166
powinien sie on zmienic.

GLide

--
[Epox 8KRA2+, 2x512MB PC3200, Athlon XP-M 2400@3200@1.65V(FJQ4C)]