Re: tania i _cicha_ obudowa

Autor: pisarz <qq_at_qq.co>
Data: Wed 05 Jan 2005 - 09:11:02 MET

> zostac przy moim atx z czasow PII
> i zasilaczu 200W (no name ale raczej mnie nie zawiedzie)ktory po
przerobce
> na dual fan@ 5V sprawuje sie ideanie
No no, odważny jesteś, oby Cię te eksperymenty za dużo nie kosztowały.
Fakt, że stare zasilacze były wykonane z lepszych (trwalszych) części, ale
nic nie jest wieczne! Ale też ich cena była inna. Dzisiaj jest
identycznie: chłam za ok. 50-60 (a na allegro nawet za 35) i coś lepszego.
Używam KV8Pro i w dokumentacji płyty napisali, że ze zwzględu na pobór
mocy przez procek zasilacz powinien być nie mniejszy niż 350W, po
pierwsze. Po drugie nowe płyty mają dodatkowe gniazdo na 12V, wątpię czy
Twój zasilacz ma takowe zasilanie (można to obejść, ale dla Twojego dobra
nie podpowiem). Jeżeli po pierwszym odpaleniu nie pójdzie wszystko z dymem
to jesteś potencjalnie następnym pytającym na grupie w stylu coś się
dzieje z moim kompem. Poza tym zal wydać Ci 150 więcej na jako tako
porządny zasilacz przy wydatku ponad 1000?

> Z tym ze nie wiem dokladnie ile taki zestaw moze chciec pradu(oprocz
> wymienionych elementow jeszcze dwa dyski i cdrw) i boje sie ze ten 200W
> bedzie mi sie juz grzal i bede musial podniesc napiecie wentylatorow
> podsumowujac jak w miare tanio (raczej blizej 200pln) miec maksymalnie
> cichy sprzet
Chyba kpisz: płyta+procek+ram>1000. Do tego prawdopodobnie grafa, obudowa
(same blachy) i ZASILACZ (a nie produkt udający zasilacz). Razem możesz
otrzeć się o 2000. A jeśli interesuje Cię cisza to możesz nie zmieścić się
w tej kwocie: ciche zasilacze kosztują >300, radiator z cichym
wentylem>200, itd.

Pozdrawiam, życząc nie kosztownych pomysłow na oszczędności
    Darek