Re: DVD-R TDK

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Mon 03 Jan 2005 - 18:49:28 MET

Zbyszek <zetzzet@poczta.onet.pl> wrote:

> A niech inni wiedza czego nie dotykac ;) Hawk, Mint, Platinium,
> Esperanza.. jeszcze o MediaStore zapomnialem. To taka dygresja, bo
> mnie czasem dziwia ludzie, ktorzy oszczedzaja te 0,5-1zl na
> plycie....no rozumiem, jak komus sprawia frajde ogladanie paska
> postepu w Nero, i po to tylko kupuje i nagrywa plyty to przepraszam,
> rzeczywiscie wtedy najlepiej jak najtansze.. ale ja na ogol mam w
> zamiarze kiedys odczytac to co nagralem.

            O, nastepny omamiony marketingiem Veratrima, TDK itp.
Wiekszosc partii Platiniumow jest na Riteku i to sa jedne z lepszych DVD+R
dostepnych powszechnie na rynku. Z tanimi plytami jest po prostu tak, ze
trzeba najpierw wziac jedna z serii i przetestowac niskopoziomowo jakosc
zapisu. PRzy uznanym producencie jest duze prawdpodobenstow [ale nie
pewnosc] ze kazda seria bedzie OK, przy tanich trzeba to kazdorazowo
sprawdzic, bo za ta sama cene mozna kupic niezle plytki do przechowywania
filmow, mp3 itp. danych smieciowych jak i kompletne dno. Po prostu czas,
wiedza i umiejetnosc doboru pozwala zaoszczezic. Jak ktos nie ma do tego
zdrowia kupuje do wszystkiego jak leci np: TDK, choc nie zawsze jest taka
potrzeba.
            No i druga sprawa - 95% rzeczy nagrywanych przeze mnie od kilku lat
to filmy i muzyka na najtanszych dostepnych na rynku plytkach. Nawet po
kilku latach nie mam z nimi najmniejszych problemow. Ale obchodze sie z
nimi delikatnie, nie przesuwam po stole, nie lapie paluchami za spod i
trzymam w ciemnej szafie w szpindlach 25-50 szt. Tymczasem pozyczylem od
znajmomego ~polroczne plytki - rozne: TDK, Verbartim, Esperanza i inne
wynalaki. Praktycznie z wszystkimi sa problemy niezaleznie od ceny -
brudne, podrapane, wytluszczone, czesc wypalanych za szybko na x52 nie chce
sie czytac pod koniec, nawet zdatry lakier pewnie od szastania po biurku.
Jednym slowem ochyda. JAka ktos jest brudas i balaganiarz to bedzie mial
problemy z plytkami niezaleznie od nosnika.
            IMO do mniej waznych danych spokojnie mozna brac tanie nosniki po
przetestowaniu serii, nagrywac je na spokojnie na x16-x24 a nie ile fabryka
dala i przechowywac w poprawnych warunkach a bedzie OK.

--
Epox 8RDA3I; AXP TBB0 1900 MHz 400/400; 512MB PC3200 Infineon; TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; R9550 400/500; SkyStar 2.6C; SBLive1024 & Hitachi CXW700/E85