Re: Rodzaje tuszy do drukarek

Autor: mpx <mpx_at_hoga.pl>
Data: Tue 04 Jan 2005 - 09:41:00 MET

Tusz do każdej z drukarek musi posiadać odpowiednią dla danej drukarki
charakterystykę m.in. PH, lepkość, temperatura wrzenia, ilość barwnika w
jednostce pojemności tuszu. W przypadku źle dobranego tuszu może dojśc do
zapchania się głowicy drukarki. Wszyscy porządni producenci tuszy
zastępczych produkują osobne tusze do różnych rodzajów drukarek. Trzeba
kupować właśnie takie, natomiast należy unikać tuszy "uniwersalnych".

Tusze posiadają także różną jakość. Kolory mogą być odpowiednie lub nie,
czarny może być dostatecznie czarny lub szaro-bury. Zły, lub nieodpowiednio
dobrany tusz będzie przenikać na drugą stronę kartki (miałem takie zjawisko
jak omyłkowo zastosowałem tusz od Lexmarka w Epsonie :-). Tusze różnią się
szybkością wysychania, wodoodpornością, odpornością na światło, trwałością
wydruku. Największe różnice dotyczą trwałości wydruku. Od 100 lat tuszami
Epsona na papierach epsona, do 1-go roku jakąś tandetą. Potem wydruk blaknie
i traci kolory.