939 vs 754 płyty główne- pomożcie!

Autor: Jakub \ <a_at_b.com>
Data: Mon 31 Jan 2005 - 19:02:27 MET

Szanowni Grupowicze,

jutro jadę zamawiać peceta, ale mam ogromny dylemat pomiędzy wybraniem
s. 939 a s.754 (Athlon 64 3000+). Problem polega na odpowiedniej płycie
głównej. Już tłumaczę w czym problem.

W przypadku s. 754r wybrałbym Gigabyta 8NS Pro- wygląda na świetnie
wyposażoną płytkę: NVidia 3 250 Gb, 4xSata,4xAta, FireWire, 8x USB.
http://sklep.benchmark.pl/pelny_13046.html

Pozostaje jednak pytanie: a może s.939? Płyty dla tego socketa obsługują
Dual Channel (mam zamiar mieć 1GB ramu). I tutaj wybrałbym płytkę
Gigabyte 8NS 939.
http://sklep.benchmark.pl/pelny_15191.html

W czym zatem problem? Ta druga płyta ma bardzo kiepskie wyposażenie.
Powiedziałbym nawet, że "mocno" podstawowe. Jej zaletą (jedyną) jest
obłsuga Dual Channel i oto Szanowni Grupowicze, chciałbym was zapytać
który wariant wybrać?

Czy Athlon 64 na s.939 i 754 różnią się w wydajności? Jaka jest
rzeczywista wydajnośc Dual Channel i czy warto poświęcić dla nie tyle
wygód, które proponuje płyta PRO?

Pozdrawiam i będę szaelenie wdzięczny za wszelkie sugestie!
Jakub Lambrych