Re: G³osniki 2.1 Creativa

Autor: Andrea <andrzej.libiszewkiNoSpam._at_ciach.wp.pl>
Data: Mon 31 Jan 2005 - 13:49:10 MET

made_myself napisa³(a):
> U¿ytkownik "Andrea" <andrzej.libiszewkiNoSpam.@ciach.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

> Cz³owieku, co Ty wogole gadasz?
> 100W kolumny do 30W wzmacniacza?
> ¯eby kolumny nie wprowadza³y zniekszta³ceñ? Jak kolumna mo¿e wprowadzaæ
> zniekszta³cenia?

Rozkrêæ d¼wiêk w pobli¿e maksymalnej mocy kolumny to zobaczysz
(us³yszysz) jak.

> I do czego?
> Ja rozumiem mieæ kolumny 40W przy 30W muzycznej, ale 100W ?
> Wiesz, nie zawsze wiêcej W znaczy lepiej. Krêcenie potencjometrem w jedynym
> s³usznym kierunku

Nigdzie nie twierdzi³em inaczej. Ale kolumny o wiêkszej mocy równie¿
maj± zwykle lepsze brzmienie.

> to te¿ nie najlepszy pomys³. W poprawnie dobranym audio nie ustawia siê
> g³o¶no¶ci na 100%.

Równie¿ nie twierdzi³em ¿e ustawia siê max moc. Zwykle mam ga³kê na 1/3
do g³o¶nego s³uchania.

> A tak BTW. To jakiej wielko¶ci masz pokój i jak masz rozmieszczone te g³o¶niki,
> ¿e wstawi³e¶

Pokój w miarê standartowy, g³o¶niki na ziemi przy d³u¿szej ¶cianie, baza
stereo oko³o 4 metrów. Jest jeszcze tylna para pod³±czona do drugiego
wzmacniacza, ale do s³uchania muzyki i tak u¿ywam tylko przednich wiêc
dajmy im spokój.
Nie wiem te¿ dlaczego przyj±³e¶, ¿e ja mam ten zestaw z kolumnami 100W -
akurat u mnie stoi wzmacniacz Foniki 2x30W sinus obs³uguj±cy kolumny
2x60W. (aha, testowana moc muzyczna wzmacniacza to ok. 50W)

> tam 100W (przyjmijmy, ¿e zmienisz wzmacniacz w przysz³o¶ci).

> Tak s±dzisz. 40, 45W góra.

Mój ma ok. 50W (testowane), a po Telefunkenie spodziewam siê jednak
wiêcej...

--
Andrea      | ASRock K7Upgrade-880, AMD Sempron 2800+, Pentagram QC-80Cu
2*256MB GoodRAM PC3200, Sapphire Radeon 9600 128MB, LG Flatron ez T710PH