Re: Odzyskiewanie danych

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Mon 31 Jan 2005 - 01:30:02 MET

Guardian wrote:

> Sprawa wygląda tak.
> Miałem dysk 20GB z 2 partycjami:
> C:/ aktywna NTFS - bez systemu (wczśniej W98se, zrobiłem NTFS pod 2000 ale
> systemnie przyjął się na moim komputerze z PII)
> D:/dysk logiczny Fat32 - dane
[...]
> Czy jest JAKIKOLWIEK sposób aby odzyskać dane z byłej partycji D:/?

nie wiem, czy nie napisze na zbyt wysokim pozimie :D ale partycja
D: miala swoja tablice partycji - w ktorej przechowywala informacje
o plikach - i ta tablica znajdowala sie na poczatku tejze partycji;
sposob zapisu danych na partycji FAT(32) jest taki, ze informacje
o samej partycji przechowywane sa tylko na poczatku partycji, zas
reszta jest wypelniana sukcesywnie danymi; podczas formatowania jest
wykonywane sprawdzenie pod katem bad sektorow (to zajmuje tyle czasu)
oraz jest tworzona tablica dla nowej partycji - dane nie sa ruszane;

w zwiazku z powyszym - zupelnie wystarczy, abys za pomoca dowolnego
linuxowego narzedzia (linuxowego bo najlatwiej dostepne z dowolnej
plyty bootwalnej - moze byc jakis rescue disk np.) zmodyfikowal opis
dysku tak, aby z powrotem utworzyc wpis o partycji D: - jest tylko
jeden warunek - !! UWAGA !! - musisz utorzyc partycje D: dokladnie
OD TEGO SAMEGO MIEJSCA, od ktorego ona byla - czyli jezeli znasz
jej DOKLADNY rozmiar, to mozesz to zrobic; po takiej operacji dane
sie odnajda ;-)

podane przez kolegow metody to samodzielne oprogramowanie, ktore
jest w stanie poszukac tablicy partycji nie na jej poczatku tylko
w dowolnym miejscu - i wymagaja drugiego dysku - na odzyskane dane;

operowanie na linuxowym programie cfdisk ma ta zalete, ze nie
modyfikujesz wcale obszaru, gdzie sa dane, tylko obszar gdzie sa
zapisane informacje o partycjach;

po kazdej modyfikacji mozesz sobie sprobowac podmontowac partycje;
jezeli trafisz z jej poczatkiem w dobre miejsce, to partycja sie
podmontuje, w innym wypadku wcale sie nie podmontuje;

pzdrv;
adas;