Re: Dysk Samsung; ale który model? (długie)

Autor: aneta <aneta_at_ll.pl>
Data: Sat 29 Jan 2005 - 11:02:11 MET

Witam !

Własnie jestem tez przed wyborem dysku twardego i po wielu godzinach
spedzonych w sieci szukajac opini o roznych dyskach stwierdzam ze kazdy
chwali w sumie swoje.Mało jest ludzi którzy przerobili wszystkie dyski i
moga powiedziec cos na ten temat.Jedni jezdza mercedesem drudzy BMW a ja w
sumie wole Audi.Ale to nie w tym rzecz.Po prostu potrzebuje dysku
niezawodnego i najmniej awaryjnego a takowych ostatnio jest
niewiele.Przerobilem juz z 5 dysków i opinie takze mam rozne.Chyba wszystko
zalezy od konkretnego modelu na nawet egzemplarza no i rodzaju korzystania z
dysków.Moze po prostu za mocno sa eksploatowane u mnie dlatego
siadaja.Hitach 120 gb padł po 3 dniach co prawda wkopiowalem mu od razu
100gb choc to nie powinien byc powod (a u znajomego smiga bez
problemu),barracuda w sumie zawsze jako tako sie sprawowala ale ostatnio
szlag mnie trafil w ich oznaczeniu zworek i ograniczylem 80 gb do 32 gb i
stracilem dane.Teraz niestety z Maxtor-em mam problem 120 gb dysk po prostu
umiera.WD sa opinie ze jest glosny itd itd.Kazdy ma swoje opinie.Generalnie
jednak na grupach mozna zasiegnac opini i to tez jest jakis wykladnik bo
artykuly to tylko suche fakty na temat tylko danych.
Dlatego co do Samsunga polecam opinie z benchmarka
http://sklep.benchmark.pl/pelny_9845.html na ktore trafilem pare dni temu i
jestem pod wrazeniem a nie sadze aby to byly jakies nieuczciwe opinie.
Wynika wiec ze Samsung zrobil cos dobrego i mozna sprobowac im zaufac.Dla
mnie najwazniejsze jest bezpieczenstwo danych tym samym dysk po prostu nie
moze zaliczyc padówki nawet jak bedzie mial gwarancje dozywotnia to nic mi
po tym kiedy zatrzyma sie i nie ruszy.Nie zawsze gwarancja i to w przypadku
dyskow zalatwia sprawe.Co innego karta graficzna ,monitor itp ale nie to co
jest magazynem danych.Padnie dysk nie ma danych a kogo stac na
specjalistyczny odzysk?Ok inni powiedza rob backup.Tak to prawda przekonalem
sie ostatnio o tym bolesnie ze nalezy to robic,ale zawsze jest to kiedy ,a
to brak czasu ,a to nie jeszcze dzis i nagle jest za pozno.Chyba zrobie to
co polecil mi kolega czyli drugi dysk jak o mirror i wtedy choc jestem
pewien ze chyba 2 dyski naraz szlag nie trafi.Ale to jednak wydatek bo
trzeba 2 te same dyski i w moim przypadku to by musialo byc po 120 Gb.(chyba
ze 80 Gb moze sie przemecze)No cóz: cos za cos jesli chce sie spokojnie
spac.
Ja raczej postawie na SAMSUNGA 120 GB 8 Mb lub 80 Gb 8Mb wbrew wielu
opinia,ale jak sadze malo jest takich którzy naprawde moga cos na ten temat
powiedziec czyli jak pisalem na poczatku.A jakos opini servisantów nie
znalazlem bo zdaje sie ze w polsce i tak nikt tego nie naprawia a tylko
wysylaja do producenta..

Pozdrawiam
Jacek