Re: Dysk Samsung; ale który model? (długie)

Autor: SotY <soty_at_pf.pl>
Data: Sun 30 Jan 2005 - 09:04:00 MET

aneta wrote:
> Własnie jestem tez przed wyborem dysku twardego i po wielu godzinach
> spedzonych w sieci szukajac opini o roznych dyskach stwierdzam ze kazdy
> chwali w sumie swoje.Mało jest ludzi którzy przerobili wszystkie dyski i
> moga powiedziec cos na ten temat.
<cut>

Na pewno nie "przerobilem" wszystkich dyskow ale mialem do czynienia ze
spora ich iloscia i wszystkie byly eksploatowane dosyc mocno (serwer ze
srednim dziennym transferem na poziomie 50GB i laczna pojemnoscia
dyskowa max 1,5 TB).

WD - rozne wersje ata od 60 do 120 GB i chache 2MB byly jak najbardziej
ok, wydajnoscia moze nie zachwycaly ale nigdy nie mialem z nimi zadnych
problemow chociaz kumplowi padl kompletnie 2 letni 30GB ata (to mogl byc
zupelny przypadek)

Maxtor - do tej marki stracilem kompletnie zaufanie, gdy w ciagu 3
miesiecy padly 4 dyski (2x80GB i 2x120GB 2MB cache ata) majace niewiele
ponad 1,5 roku

IBM - z nowymi seriami sie nie spotkalem ale wydajnosc starszych wersji
byla bardzo dobra tylko pamietna "wegierska" seria skutecznie
odstraszyla mnie od tych dyskow

Seagate - absolutnie zadnych problemow z dyskami 80-160 GB zarowno serii
U6 jak i rozne generacje Barracud i do niedawna to wlasnie Barracudy
byly moim osobistym faworytem

Samsung - sam nigdy takiego dysku nie mialem ale 120GB 8MB cache ata
kupil jakis czas temu znajomy i testowalem go chwile w swoim kompie...
wydajnosc super (szybszy od Barracudy 7.200), minimalnie glosniejszy od
Barracudy ale za to _duzo_ zimniejszy. Po przeczytaniu wielu pozytywnych
opninii na temat tych dyskow za jakis tydzien sam zamierzam kupic 160GB
sata do swojego kompa i jak sie sprawdzi to doloze kolejne.

--
SotY