Re: prędkość zapisu/odczytu RAM

Autor: leo2311 <leo2311_at_gazeta.pl>
Data: Fri 28 Jan 2005 - 12:02:34 MET

>Na prędkość nie mamy wpływu - jest stała i wynosi nieco poniżej 300.000
>km/s.

>Wydajność pamięci zależy od:
>- częstotliwości taktowania
>- opóźnienia wnoszonego przez sterownik pamięci (np. w A64 jest on o ok.
>40% mniejsze od tego, co mamy na płytach z P4)
>- liczby kanałów sterownika pamięci (jeden lub dwa)
>- liczby banków na każdym kanale (przy założeniu, że moduły pamięci są
>jednakowe)

>jak
>

>Jeśli płyta ma sterownik dwukanałowy, to lepiej mieć dwa moduły.

Mam płytę AsRock SiS660Fx (o ile się nie mylę) - nie wiem czy obsługuje dual
czy nie (niewiele jeszcze wiem, ale wiem, że nie jest to rewelacja)

>Przy jednokanałowym dwa jednakowe moduły przyspieszają minimalnie. Za to
>jeden duży moduł łatwiej będzie sprzedać w przyszłości lub rozbudować
>dodając drugi duży.
>Wybór należy do Ciebie. Ja bym wolał dwa duże, a jakby mnie nie było
>stać na dwa, to jeden duży, z perspektywą dokupienia drugiego.

To znaczy, że nie mogę do posiadanych 256 dołożyć 512 w jednym module i mieć
łącznie 768?

Tak czy owak dzięki za podpowiedź!
Leo

     archiwum i przeszukiwanie newsów