Samostart - ciąg dalszy

Autor: Sławek <slawek_at_dev.null>
Data: Mon 03 Jan 2005 - 11:48:47 MET

Problem dalej jest nierozwiązany.

Pytałem się już tu (na pl.comp.pecet) o "samostart" - przedwczesne i
niekontrolowane wzbudzanie się do pracy płyty głównej pomimo takiego
skonfigurowania komputera, aby do uruchomienia trzeba było nacisnąc guzik
"PowerOn". Co ciekawe - po wyłączeniu z poziomu Windows płyta jest spokojna
i wyłączona. Zjawisko występuje tylko po "wetknięciu wtyczki do kontaktu".

Podejrzewałem zasilacz. Wymieniłem zasilacz na Tagan 480W (polecam, bardzo
dobry zasilacz, cena trochę wysoka i strasznie dużo kabli, cichy). Nie
pomogło.

Okazało się jednak, że:

1. Samostart następuje tylko wtedy, gdy w PCI jest karta LAN i karta USB2.
2. Samostart nie występuje (i to jest dziwne!) gdy do karty USB2 jest wpięty
i zasilany z 230V skaner. Inne urządzenia (np. tablet) nie liczą się.

Krótko o konfiguracji: Athlon+Kudoz7, USB1 na płycie i jednocześnie USB2 na
karcie, dużo różnych rzeczy (Zip+drukarka na LPT, iRDA, ...), monitor przez
DVI.

Co to może być - tylko przypominam, że to NIE JEST BIOS - bo "wake on PCI" i
różne takie są powyłączane, a "State after PWR" jest na "off".

TIA
Sławek