Re: DVD-R TDK

Autor: Zbyszek <zetzzet_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 02 Jan 2005 - 13:08:08 MET

"Marcin" <wwww@nospam.com> wrote in message
news:cr8lfn$953$1@inews.gazeta.pl...

> Witam
>
> Użytkownik "WindowsMen" <kuri@op.pl> napisał w wiadomości

> 10 lat to malo. Mam CD-R wypalone 7 lat temu i maja sie dobrze (Verbatim
> Philips). Takze
> do 10 juz niedaleko a pozniej powinny tez byc na chodzie.

Az pod wplywem tego watku postanowilem sprawdzic psare moich starych
plytek - Verbatimy datowane na X i XI.1997 czytaja sie OK, na jednym jest
odbarwiona warstwa nosnika przy krawedzi, ale na szczescie plyta jest
nagrana tylko do polowy (ale sie wykazalem rozrzutnoscia przy owczesnych
cenach;), Dysan OEM z III.1998 tez OK i jeszcze Samsung VIII.1998 OK, i
teraz gwozc programu - markowa plyta BTC - IX.1999 - odczyt OK. Ale taka
refleksja mi sie nasunela, ze plyty wtedy byly drogie ale za to dobrej
jakosci, bo nawet BTC z tamtych czasow lepiej wygladaja niz dzisiejsze
Verbatimy, przez ktore wszystko przeswituje...z przez BTC ciut mniej
przeswituje ;)
Oczywiscie plytki nagrywane z maksymalna predkoscia, na jaka plyty i
nagrywarka pozwalaly, czyli 4x :)

A tak odnosnie trwalosci, to wszystkie przechowywane w szafce w pudelkach, i
wlasnie na przechowywanie radze zwrocic uwage. Jesli bedzie lezec na biurku,
na ktore swieci slonce (i podgrzewa!) to raczej za dlugo taka plyta nie
posluzy. Oczywiscie mowie o plytach a nie odpadach produkcyjnych, ktore ktos
przedsiebiorczy wzial ze smietnika obok fabryki, przywiozl do Polski i
sprzedaje w hipermarkecie pod chwytliwa nazwa Jastrzab, Mieta, Platyna czy
Nadzieja ;)

pozdrawiam
Zbyszek