Re: NVidia vs. Ati

Autor: Michał <michal_usun_to__at_alte.pl>
Data: Sun 02 Jan 2005 - 11:31:14 MET

Użytkownik "Andrea" <andrzej.libiszewski@.wytnij-wiesz-co.wp.tutaj_tez.pl>
napisał w wiadomości news:cr82ba$g61$2@atlantis.news.tpi.pl...
| Właściwie dlaczego polecasz słabszego R9550XT zamiast R9500Pro? Zwłaszcza
że
| spora część R9500Pro da się zmodować do R9700...

Dlaczego? Powod jest oczywisty, bardzo trudno kupic nowa karte 9500 Pro a
jesli juz to na allegro a ludzie wołaja sobie za nia niewspołmiernie duzo,
ponadto jest na chipie R300 i zuzywa niesamowicie duzo Wattów (!) Natomiast
Gecube 9550XT to własciwie nazwa albowiem procesor graficzny to RV360 i sama
karta wykrywana jest w systemie jak radeon 9600XT. Gecube 9550 wystepuje w 3
wersjach taktowania (ja mam ta srednia 445/580 Mhz) Przepustowosc 9280
MB/sek a pixel i texted filtred 1784 M/sek. Polecam test i forum na
benchmark.pl . Jesli rowniez kierowałes sie zestawieniem GPU z benchmark.pl
to w przypadku gecube musisz wynik podniesc wyzej ze wzgledu na zdecydowanie
wyzsze taktowanie niz innych 9550. Wierz mi ale testowałem i biorac pod
uwage ze chip nowoczesniejszy (wykonany w 0,13 mikrona) a sama karta ma
niesamowicie rewelacyjny wspołczynnik ceny do wydajnosci. W 3dmark2001 na P4
2,26 i gecube miałem prawie 14000 punktow. Polecam