Re: nagrywanie p³yt dwustronnych

Autor: Dariusz K. Ladziak <ladzk_at_waw.pdi.net>
Data: Sun 02 Jan 2005 - 01:07:29 MET

On Sat, 1 Jan 2005 14:57:36 +0100, "Hanibal" <salaboss@poczta.onet.pl>
wrote:

>U¿ytkownik "Dariusz K. Ladziak" <ladzk@waw.pdi.net> napisa³ w wiadomo¶ci

>GB.

>Tego nie zaczai³em - z obu stron jest taka warstwa jak do odczytu ze
>zwyk³ego cd czy ta druga strona taki materia³ jak z napisami ???
>
>Bo chyba wiecie ¿e normalne p³yty psuj± siê w³a¶nie od tej strony gdzie
>napisy s± a nie od tej gdzie laser czyta ???

Jak mocno udrapac. Zapis jest co prawda pod napisami ale w miare
chroniony - a od tej strony sie optyka nie zaglada... A zadrapanie od
strony przejrzystej skutecznie utrudnia odczyt - bes fachowego
wypolerowania (a czasem wresz uzupelnienia ubytkow stosownym lakierem)
plytka lezy.

Co do dwustronnych - po prostu maja dwie warstwy zapisywalne mniej
wiecej srodkiem, troche cienszy plastik z kazdej strony - zapisuje sie
raz jedna strone, potem druga. Malo spotykane (bo jak pisalem - malo
uzyteczne) ale chyba ostatnio na fali dwuwarstwowych DVD niektorzy
probuja jakies stare zapasy naiwnym wciskac czy co - znow zaczyna byc
slychac o tych nieszczesnych dwustronnych.
Oczywiscie taka dwustronna chyba nie ma strony wrazliwej bezwzglednie
na zarysowanie (z obu stron gruby plastik) ale obie za to sa wrazliwe
na drapanie owego plastiku... W sumie rzecz znam z opisow i oppowiadan
bo w zyciu mi do glowy nie przyszlo szukac czegos tak bezuzytecznego.

--
Darek