Re: Niedroga drukara

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 09 Dec 2004 - 17:58:01 MET

Marek napisał:

> A mnie interesuje czy ten Canon posiadajac aż 8 pojemników z
> tuszem potrafi dokładnie przenieść np. przestrzeń barwną RBG.

Ja ci tego nie opiszę - to po prostu trzeba zobaczyć. IMHO do
kolorów produkowanych przez tą drukarkę nie da się przyczepić.

> są to zdjecia lub skany więc ich kolory są nieco przeinaczone.

Siostra ma gotowe, profesjonalne tablice kalibracyjne, kilka
bardzo podobnych do twoich. Dopiero z takimi porównuje swoje
wydruki. Niestety, ja czasami też muszę przez to przebrnąć,
gdy kalibruję jej np. monitor.

> Stawka jest teraz bardzo wyrównana i drukarki tej samej klasy ale
> różnych producentów drukują z bardzo podobną jakoscią.

Dopóki nie zobaczysz wydruków z iP8500, nadal będziesz twierdził,
że istnieją na rynku drukarki potrafiące trzaskać fotki z podobną
jakością. Ja próbowałem wydrukować fotki na kilku najnowszych
modelach HP - niestety, dla mnie taka jakość jest nieakceptowalna.
Na podstawie tego, co powyżej napisałeś mogę stwierdzić tylko jedno:
iP3000 ma się nijak do iP8500.

> Bo klasyczny sitodruk nie oferuje takiej rozdzielczości a do
> tego operuje na ograniczonej przestrzeni barwnej (bo
> subtraktywnej).

Eeetam, sitodruk. Toż to najbardziej prymitywna technologia.
Obecnie stosuje się ją głównie do drukowania na nietypowych
nośnikach, np. metalu, tworzywach sztucznych czy drewnie. Całą
resztę roboty załatwia offset - druk maksymalnie wysokiej jakości.
Ostatnio coraz częściej drukarnie oferują też druk cyfrowy, czyli
oparty na super nowoczesnych wielkich drukarkach atramentowych lub
termosublimacyjnych. Chyba nie powiesz, że takie drukarki oferują
słabą jakość.

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/
    ((.)(.))      Po przeczytaniu spal ten list!        (@  @)