Re: Niedroga drukara

Autor: Marek <marografWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 09 Dec 2004 - 16:10:30 MET

> Na iP8500 niebieski, zielony i cała reszta kolorów wychodzą tak
> cudne, że do tej pory jedynie w Playboyu widziałem podobne kolorki.
> Ta drukarka po prostu drukuje dokładnie to co dostaje. Jeśli fotki
> mają soczyste kolory, to takie same wychodzą na wydruku.

U mnie jest tak samo. Ale dotyczy to przestrzeni barwnej CMYK. A mnie
interesuje czy ten Canon posiadajac aż 8 pojemników z tuszem potrafi dokładnie
przenieść np. przestrzeń barwną RBG.

> Siostra jest grafikiem komputerowym

Ja też... ale nie zajmuje sie DTP i dlatego pytam :)

> i pierwszy wydruk jaki robi na
> każdej drukarce to test Macbetha.

Jest u mnie na karcie. To te kolorowe kwadraciki. Przy czym nigdzie w sieci nie
znalazłem jakie mają mieć dokładnie kolory, a ponieważ są to zdjecia lub skany
więc ich kolory są nieco przeinaczone. Dlatego cześć z nich wypełniłem kolorami
na nowo.

> Potem porównuje to z wydrukiem
> wzorcowym. Oko ma wybitnie wybredne, więc do iP8500 też się
> przyczepiła, ale mimo to stwierdziła, że jeszcze nie widziała czegoś
> takiego.

Chyba troche przesadzasz... Stawka jest teraz bardzo wyrównana i drukarki tej
samej klasy ale różnych producentów drukują z bardzo podobną jakoscią.

> Nawet wydruki z profesjonalnych drukarni, w których drukuje
> różne duperele, nie osiągały takiej jakości.

Zgadza sie. Bo klasyczny sitodruk nie oferuje takiej rozdzielczości a do tego
operuje na ograniczonej przestrzeni barwnej (bo subtraktywnej).