Re: HP, Acer czy Toshiba?

Autor: januszek <januszek_at_polska.irc.pl>
Data: Wed 29 Dec 2004 - 15:17:38 MET

Iwona_s napisał(a):

> Troche goglowalam, ale jestem laikiem w tej kwestii...

Trenuj :) Googlowania (czyli obsluga wyszukiwarek w taki sposob aby latwo
wyszukac informacje, ktorymi jestesmy zainteresowani) to dzis podstawa
podstaw uzywania komputera. Warto wlozyc troche pracy w samoszkolenie w
tej dziedzinie.

> Potrzebuje notebooka do pracy. Moge przeznaczyc ok.4000,-

Otoz najwazniejsza rzecz przy laptopach to gwarancja i serwis. Wiec,
na poczatek temat nowych. Z tych tanszych warto kupic Asusa, HP,
Acera lub Toshibe. Wiadomo, ze taki zwykly czlowiek nie kupi modelu
z wysokiej polki, ale zerknij na te strony: www.tanienotebooki.pl
www.vobis.pl i www.notebooki.wroc.pl gdzie ostatnio widzialem nowego
Asusa, z 2-letnia gwarancja za ok 3600 brutto. Warto zainwestowac
przy okazji w legalnego Windowsa, ktory kupiony z laptopem nie jest
drogi. No i masz z glowy problem jak go zainstalowac - jest
preinstalowany a dolaczone plyty z reguly umozliwiaja w bardzo
prosty sposob odtworzenie stanu fabrycznego po jakims incydencie np
z wirusem, co na pewno sie i Tobie przytrafi :)

Kazdego laptopa trzeba obejrzec przed zakupem chodzi o matryce -
czesto jest tak, ze trafi sie taka, ktora doprowadzi Ciebie do stanu
kurwicy po kilku godzinach a na innej bedzie Ci sie pracowac
komfortowo. Druga rzecz to klawiatura - moze sie zdazyc taki uklad,
ze po godzinie pracy szlag Cie trafi bo trafianie w alt bedzie
grozic naderwaniem kciuka... etc :P Mysle, ze najlepsza metoda to
napisanie jakiegos dluzszego tekstu na notebooku, ktory chemy kupic.
Koniecznie trzeba obejrzec matryce jak swieci przy bialym i czarnym
tle.

W grupie cenowej o jakiej mowisz jest sprzet uzywany albo nowy z
najnizszej polki. Niestety czesto jest tak, ze sprzet z najnizszej
polki nie spelnia wymagan uzytkownika a juz na pewno jest on gorszy
niz uzytkownik sie spodziewal. Latwiej tez sie psuje. Dlatego lepiej
wydac pare groszy na rozszezenie gwarancji.

Teraz kilka slow o laptopach uzywanych. Tu trzeba byc bardzo
ostroznym. Okazje - czyli mozliwosc kupienia dobrego sprzetu (czyli
takie o ktorym mozna powiedziec, ze znasz jego historie) zdazaja sie
tylko w bajkach. Mysle, ze latwiej trafic 5 w Lotto (i juz masz na
nowego :P). 90% uzywanego sprzetu to jest sprzet poserwisowy,
naprawiony w amatorskich warunkach juz w Polsce i kupienie czegos
takiego to po prostu pakowanie sie w klopoty. Jezeli juz wybierzemy
jakis model to na 1200% trzeba taki sprzet kupic osobiscie i bardzo,
bardzo dokladnie przetestowac od kazdej strony. Warto skorzystac z
pomocy specjalistyczne firmy zajmujacej sie sprzedaza uzywanych
laptopow i wykupic polroczna gwarancje na taki sprzet. Znam dwie
takie: www.sonika.pl i www.kamilnotebook.pl

Teraz o Twoich wymaganiach: "Chcialabym miec mozliwosc podlaczenia
ze stacjonarnym kompem (przekazywanie danych itp.), nagrywarka DVD,
bezprzewodowe lacze z internetem, dobra zywotnosc baterii, wygodne
klawisze" - nie da sie ich pogodzic z kwota 4000 zl. Musisz isc na
jakis kompromis :) Jednak na jaki - zadecyduj juz po
organoleptycznych ogledzinach kilku modeli. Byc moze zamiast DVD-RW
wystarczy CD-RW (zewnetrzna nagrywarka DVD to nie jest majatek) etc.

j.