Re: Czy to karta graficzna jest problemem?

Autor: Kris <krisus_at_op.pl>
Data: Tue 30 Nov 2004 - 01:15:56 MET

> Zawsze w trakcie instalacji na
> etapie instalowania urządzeń (już w trybe graficznym) zachodzi takie
> zjawisko: ekran miga napierw raz, potem po jakimś czasie drugi raz i za
> chwilę trzeci - po którym zamiast powrotu obrazu i dalszej instalacji
> mam na ekranie dziwne, różnokolorowe prostokąty a'la grafika w trybie
> tekstowym.

Instalator najprawdopodobniej testuje kartę graficzną, a karta graficzna
nie zdaje tego testu i co gorsze "wysypuje" proces instalacji czyli wariuje
i zawiesza kompa. Czy zawiesi kompa w ten sposób czy za pomocą
"niebieskiego ekranu" to już jedynie kwestia przypadku. Stawiałbym
zatem na rąbniętą kartę graf. a w szczególnym przypadku na wadliwy
slot AGP a co za tym idzie wadliwą płytę główną. Wadliwa pamięć
RAM wiązałaby się raczej ze zwisami "niebieskoekranowymi". HDD
odpada.

> Dodatkowo, w czasie normalnej pracy systemu (który kiedyś tam dał się
> zainstalowac na tym samym sprzęcie, tylko wtedy było nie 256 MB ramu a
> 128) ni stąd-ni z owąd (zwykle podczas połączenia z siecią za pomocą
> modemu) róniez pojawiają mi się "zwisy" - wtedy zwykle kostaję niebieski
> ekran z informacja w stylu :
> "IRQ less or not equal"

Problem z przerwaniami a to wg mnie za sprawą modemu. Modemy potrafią
bez pytania zająć przerwanie z którego korzysta już inne urządzenie (np.
karta
muzyczna) i powstają konflikty chociaż w menedżerze urządzeń wszystko jest
cacy. Miałem przyapdek z modemem, który ni stąd ni zowąd resetował mi kompa.
Biorąc pod jeszcze pod uwagę, że masz robotixa - nie ma się co dziwić, że
wychodzą jaja.
Co do Twoich HDD: Najlepiej jakby były tej samej firmy, powinny być
połączone
na jednej taśmie, większy-nowszy jako master i bliżej kontrolera, drugi -
slave, i
oczywiście na IDE 0 (czyli na pierwszym kontrolerze). Dyski innych firma
czasami
się "gryzą" i wtedy czasami pomaga ustawienie obydwu na CS (po prostu lepiej
ze sobą współpracują. Powodem 'niewidzenia' po przebudzeniu z hibernacji
przez
system dysków może być niekompletna instalacja (lub brak) sterowników do
płyty głównej.
Pozdrawiam
Kris