Czy to karta graficzna jest problemem?

Autor: Tadeusz drabarek <tdrabarek_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 29 Nov 2004 - 22:05:20 MET

Hej.
Mam jeszcze drugie pytanie. Mój system to AMD Duron 956Mhz, 256 MB Ramu,
dwa dyski twarde, grafika NVidia GeForce 2 MX/MX 400 (64 MB Ram), karta
sieciowa, karta TV Philipsa, DVD Liteon (czy jako¶ tak)
I taki problem: System WindowsXP trochê mi siê juz zu¿y³ i jaz zwykle co
mniej wiêcej pó³ roku wymaga reinstalacji aby normalnie funkcjonowaæ
(spowolnienie pracy, d³ugie logowanie, harce z InternetExplorerem i
Outlookiem, sporadyczne problemy z profilami urzytkowników oraz
dzia³aj±ca-nie dzia³aj±ca hibernacja po której przy budzeniu komputera
system nie widzi jednego/nowszego i wiêkszego niestety/ z dysków) - ale
to raczej nie kwestia wirusów, bo mam zaisnalowany program antywirusowy
Panda oraz MKS_Vir.
Niestety systemu nie da siê zainstalowaæ. Zawsze w trakcie instalacji na
etapie instalowania urz±dzeñ (ju¿ w trybe graficznym) zachodzi takie
zjawisko: ekran miga napierw raz, potem po jakim¶ czasie drugi raz i za
chwilê trzeci - po którym zamiast powrotu obrazu i dalszej instalacji
mam na ekranie dziwne, ró¿nokolorowe prostok±ty a'la grafika w trybie
tekstowym. Cztery, czy piêæ razy instalacja wywala³a siê dok³adnie w tym
samym miejscu, za piatym (a w³a¶ciwie za trzecim) zamiast kwadratów
pojawi³ siê niebieski ekran windows z informacja, ¿e us³uga (jaka¶)
zosta³± nieoczekiwanie wy³±czona (czy tez zamkniêta) i je¿eli problem
bêdzie sie powtarza³ nale¿y skontaktowac siê z serwisem. Od³±czy³em
WSYZTTKO od komputera pozostawiaj±c jeden dysk twardy oraz kartê
graficzn± - to samo - st±d wnoszê, ¿e to sprawa w³a¶nie karty graficznej
- to mruganie obrazu jeszcze bardziej mnie przekonuje. Nie mam niestety
innej pod rêk± ¿eby wymieniæ wiêc pytam - czy taki efekt w ogóle mo¿e
byæ spowodowany przez kartê?
Dodatkowo, w czasie normalnej pracy systemu (który kiedy¶ tam da³ siê
zainstalowac na tym samym sprzêcie, tylko wtedy by³o nie 256 MB ramu a
128) ni st±d-ni z ow±d (zwykle podczas po³±czenia z sieci± za pomoc±
modemu) róniez pojawiaj± mi siê "zwisy" - wtedy zwykle kostajê niebieski
ekran z informacja w stylu :
"IRQ less or not equal"
No i oczywi¶cie zrzut pamiêci na dysk i reset.
Co to mo¿e byæ?
Czy to modem tym razem? (US Robotics 56k FAX EXT)
A mo¿e w ogóle moja konfiguracja jest jaka¶ trefna?
Tadeusz