Re: Jaki dysk 160 GB

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 29 Nov 2004 - 22:27:57 MET

Shooter napisał:

> Mam zamiar kupic dysk 160 GB - chce cos cichego wiec pytanie
> czy Seagate jest tak samo cichy jak kilka lat temu ? :)

Jeśli dysk sprzed kilku lat, o którym piszesz to Barracuda ATA IV,
to niestety, zapomnij - te nowe są nieporównywalnie głośniejsze.

W domu mam Seagate 7200.7 200 GB (ST3200822A), w pracy 160 GB
(ST3160023A). Te dyski są ciche jedynie w trybie IDLE - wtedy
słychać jedynie lekki szmer wirujących talerzy. Podczas operacji
odczytu/zapisu bardzo wyraźnie słychać cykanie głowic (w dodatku
bardzo upierdliwe). Dla mnie jest ono zdecydowanie za głośne.

Dla porównania, mój WD 160 SE jest nieco głośniejszy w IDLE, ale
podczas odczytu/zapisu nie słychać żadnych dodatkowych dźwięków
i wtedy pracuje ciszej niż Seagate. Dodam tutaj, że ten WD nie
"produkuje" metalicznego świstu, charakterystycznego dla starszych
egzemplarzy, np. WD 80 SE.

Zdecydowanie odradzam również Maxtory. Mam kilkanaście ze starej
serii D540-X i D740-X oraz nowiutkie DiamondMax +9. Te pierwsze
to prawdziwe kosiarki; te ostatnie już tylko suszarki ;) Dla mnie
wszystkie obrzydliwie głośne. Nie potrafię przy nich normalnie
pracować.

W kwestii Samsungów nie mam wyrobionego zdania. Testowałem kilka
nowych modeli w pracy, ale nie było okazji, żeby posłuchać ich w
pokoju, w środku nocy. W pracy słyszałem cichy szumek (coś jakby
metaliczny świst podobny do starych WD, ale dużo cichszy). Wydaje
mi się, że to coś pomiędzy najnowszymi WD a Seagate-ami.

Na polu walki zostaje jeszcze Hitachi. I tutaj niestety moja wiedza
się kończy. Widziałem w akcji, ale nigdy się nie wsłuchiwałem.
Proponuję zainteresować się właśnie tym modelem, bo spośród wyżej
wymienionych nie znalazłem nic, co mogłoby wyznaczyć jakiś standard
jakościowy. Cóż... wybredny jestem, ale dla mnie wyznacznikiem
cichej pracy jest Barracuda ATA IV :)

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/