Re: grafika do 533 MHz Celerona - jaka

Autor: Butcher <butcher1.nospam.spamerze_at_gazeta.pl>
Data: Mon 29 Nov 2004 - 20:27:32 MET

Andrzjej nabazgrał(a):
> Witam,
> Zajmuje sie uaktualnianiem peceta z 533 MHz Celeronem w celach
> swieto-mikolajowych ;)
Sweet... ;)

> Chce wymienic w nim Rive Vante (i nie tylko) na cos bardziej
> "aktualnego". Zakladam wydatek ponizej 350,- zetel oraz priorytet
> sprzetu ___"markowego"___ nad "bezimiennym".
Zastanow sie tylko czy jest sens? Mozesz wsadzic w tego kompa nawet karte za
20 baniek, ale zawsze zostaje Celeron 533... Ja mam rowniez takiego Celka u
rodzicow i w nim Rive TNT2 - IMHO wiecej nie ma sensu w niego pchac.

> PC bedzie uzywany przez nastolatka, z dala od punktów usług
> doradczo-informatycznych ;) mile widzialbym wiec jakas "grafe" ktora nie
> bedzie wymagac zmagan ze sterownikami - zakladam przejscie na strone
> nVidii w tym wzgledzie.
W chwili obecnej przy budzecie 350 zl zdecydowanie doradzam Ati. Zmagan ze
sterownikami nie powinno byc... dzis juz wszystkie maja ladne programy
instalacyjne, ktore grzecznie za raczke prowadza...

> Idac dalej, pamietajac o limicie 350 zlociszy, zakreslilem kolko wokol
> magicznego kryptonimu ___FX 5200___.
Proponuje kapnac korektorem na to kolko...

> "Znam" marki Asus, MSI, oprocz tego w lokalnych sklepach (wysylkowo
> odpada) maja Leadteka, Winfasta oraz Gainwarda. Czy ktoras z tych marek
> jest fe?
Raczej nie... Jedne sa lepsze, inne gorsze, jedne bardziej podatne na
overclock, inne - mniej. Ja zawsze przy okazji modernizacji kompa mam
ograniczony budzet i dlatego moim liderem jest Sapphire - firma atrakcyjna z
ekonomicznego punktu widzenia, a i jakosc dobra. Generalnie uwaza sie, ze
lepsza firmowka od NoName...

> Czy moblaby jak laskawa dusza podpowiedziec mi czego unikac a na co
> zwrocic uwage?
Unikac zakreslonego w kolko FX 5200. W tej cenie proponuje dopasc np. Radka
9100 (koniecznie wersje 128 bit i 64 MB, 128 MB nie ma sensu). Jest jeszcze
dostepny na Allegro, a jak sie dobrze poszuka (www.proline.pl) to idzie w
sklepie dostac (chociaz to chyba resztki). Jesli mozna wykorzystac max
budzet (choc przy tym procku to malo oplacalne) to do 350 mozna poszukac
Radka 9550 (parametry takie same, jak podalem wczesniej), a za jakis czas
spodziewam sie ponizej 4 baniek dostac juz Radka 9600Pro (tutaj juz 128
RAM). Z tego co wymienilem, ja bym bral do tej konfiguracji R9100 albo 9550
ze wskazaniem na to pierwsze...

> Z gorki na pazurki dzieki.
Looz...

> Pozdrawiam