Re: Nagrywarki LG - blaski i cienie?

Autor: Andrea <andrzej.libiszewski_at_.wytnij-wiesz-co.wp.tutaj_tez.pl>
Data: Sun 28 Nov 2004 - 14:34:52 MET

Adam M. wrote:
[ciach]

> U mnie chodzi tylko na PIO4, co w niczym mi nie przeszkadza.
> Masz ten sam model (CED-8120B) i udało ci się go zmusić do trybu DMA2?

Jak to zmusić... MWDMA-2 włączało mi się zawsze domyślnie i wszystko
chodziło znakomicie. Tyle, że czasem po instalacji Windy na drugim kanale w
ustawieniach kontrolera było zaznaczone użycie tylko PIO. W takim przypadku
wystarczyło zmienić na "użyj DMA jeśli dostępne" i po restarcie wszystko
biegało jak trzeba.

> Płyt 99min nie testowałem, ale na stronie producenta pisało, że nagrywa
> CDR 90min, ale ich nie czyta.
> Na stronce cdrinfo pisze to samo. Nie jestem pewien, ale być może opisy
> dotyczą wersji z biosem 1.02 lub 1.03 (taki był mój egzemplarz
> fabrycznie). W każdym razie, jak wyszedł bios 2.0, to go wgrałem -
> pamiętam, że poprawiło to w moim napędzie korekcję błedów i być może
> dodało odczyt tych płyt 90min.

Możliwe. Płyt 99 nie używam w ogóle, 90 sporadycznie. Faktem jest, że napęd
nie miał z nimi żadnego problemu, zarówno z nagraniem jak i odczytem. Jeśli
dobrze pamiętam, to również na biosie 1.4.

Pozdrawiam

Andrea