Serwer - wyciszanie (zasilacz, procesor)

Autor: tomcat <fuck_at_spam.org>
Data: Sat 27 Nov 2004 - 22:54:52 MET

Witam

Mam domowy serwerek działający w trybie 24/7; sprzęt to Celeron 466, MoBo
i810, 128MB RAM, HDD 40GB, jak widać niezbyt prądożerny spokojnie wystarczy
200-250w. Co możecie mi polecić z niedrogich ~120zł, cichych i niezawodnych
zasilaczy ? Wiadomo, najważniejszy parametr to poziom emitowanego hałasu
(chciałbym się wysypiać ;o)), czy zamontowanie opornika zmniejszającego
napięcie do 5/6V jest bezpieczne tj. czy sprzęt się nie zagotuje ? Drugie
pytanie: w tej chwili CPU chłodzony jest przez ślizgowego titana (jest
cichy, przynajmniej na razie) czy w praktyce taki procek może działać na
chłodzeniu pasywnym ? Jeśli macie jakieś doświadczenie w pasywnym chłodzeniu
to proszę o podanie modeli solidnych radiatorów dających się dopasować do
gniazda S370. Z góry dziękuję za pomoc :o)

pozdrawiam
Tomasz Kalinowski