Re: Padł UPS czy bateria??

Autor: kgb007 <kgb007_at_poczta.wp.pl>
Data: Fri 26 Nov 2004 - 18:34:46 MET

Dnia 2004-11-25 20:10, Użytkownik Bartłomiej Korupczyński napisał:

> A wyłącza się tak w dowolnej chwili czy np. przy włączaniu kompa/monitora?

Włącza się jak zabraknie prądu, lub jak włącza się komp lub monitor pod
warunkiem że chodzi na bateriach.
Jeśli jest zasilany z sieci to wszystko jest OK.

> UPS jest 400VA, czyli poniżej 300W. Z własnego doświadczenia - UPS APC 650
> podczas włączania kompa (PS Chieftec 420) potrafi zgłupieć (chodzi właśnie
> o przeciążenie) - i zaczęło się to dokładnie od momentu wymiany zasilacza.
> Już po uruchomieniu jest ok.

OK, ale u mnie się wyłącza nie w trakcie startu tylko jak wyciągne
wtyczke z kontaktu, wcześniej było OK nawet na tej konfiguracji kompa
jaką mam teraz i zamiast LCD był CRT który ma 2x większy pobór mocy o
czym mozna było się przekonać na podstawie pomiarów dokonywanych przez
UPS i z danych technicznych.

> Jeśli zmieniłeś na zasilacz z PFC - to może stanowić pewien problem (taki
> zasilacz jest nieco bardziej wymagający, m.in. właśnie przy starcie).
> Podobnie LCD ma też zasilacz impulsowy - jeśli jakiś lepszy to patrz wyżej.

Podobnie jak LCD CRT też ma zasilacz impulsowy i żre 2 razy więcej
prądu(patrz wyżej).

Zasilacz od kompa ma większą sprawność, a co za tym idzie komp teraz
pobiera do 10-20% mniej prądu (sprawdzone doświadczalnie), soft od UPS
też tak twierdzi:)

Po tej przebudowie o 20% zmiejszył się pobór prądu i nawet przy
obciązeniu 40% (odczyty dedykowanego softu) UPS się wyłączał po odcięciu
zasilania.

Zastanawia mnie fakt że jeśli zamiast wyłączać z gniazdka wtyczkę
przełączyłem programowo zasilanie sieciowe na zasilanie z baterii to
komp chodził kilka minut ....

Myślałem że ktoś już miał podobny problem i wie co jest grane.

--
KGB007