Re: Padł UPS czy bateria??

Autor: Bartłomiej Korupczyński <bartek_at_wytnij-to.klolik.i-to-tez.org>
Data: Thu 25 Nov 2004 - 20:10:27 MET

Thu, 25 Nov 2004 19:29:43 +0100, na pl.comp.pecet, kgb007 napisał(a):

> Witam!
>
> Pacjent to Orvaldi 400, a objawy choroby to:
> - wyłącza się i piszczy jak by był przeciązony
> - przechodzi pomyślnie test 10s przełączenia na baterie za pomocą softu
> dedykowanego przez producenta.
> - program do obsługi UPSa wskazuje 50% obciążenia.

A wyłącza się tak w dowolnej chwili czy np. przy włączaniu kompa/monitora?

> UPS ma > 2 lata
>
> Moje pytanie brzmi: Co to może być awaria czy aku??
>
> Ostatnio zmieniłem CRT Samsung SyncMaster 550s na LCD Samsung SyncMaster
> 710v i wyminieniłem zasilacz Feel 300 na Chieftec 420.
> Po wymianie kompa oczywiście zrobiłem test UPSa i było OK, a to było
> miesiąc temu.
>
> Reszta kompa to A1200, 2xHDD, 1xDVD-ROM, CD-RW reszta standardowa.

UPS jest 400VA, czyli poniżej 300W. Z własnego doświadczenia - UPS APC 650
podczas włączania kompa (PS Chieftec 420) potrafi zgłupieć (chodzi właśnie
o przeciążenie) - i zaczęło się to dokładnie od momentu wymiany zasilacza.
Już po uruchomieniu jest ok.

Jeśli zmieniłeś na zasilacz z PFC - to może stanowić pewien problem (taki
zasilacz jest nieco bardziej wymagający, m.in. właśnie przy starcie).
Podobnie LCD ma też zasilacz impulsowy - jeśli jakiś lepszy to patrz wyżej.

--
http://www.klolik.org