Re: CRT do 600 z3

Autor: Jolly Roger <nie_posiadam_at_maila.w.pl>
Data: Thu 25 Nov 2004 - 18:04:57 MET

Niejaki Lord Vader w przypływie geniuszu wysmażył(a) co następuje:
> Dnia Thu, 25 Nov 2004 16:45:09 +0100, poplecznik Rebelii Jolly Roger
> zeznał(a) podczas tortur:

> Tylko weź pod uwagę, że z uwagi na obszar widzialny 17" LCD to odpowiednik
> 19" CRT oczywiście w przybliżeniu. Odpowiednikiem 17" CRT jest 15" LCD.
Oczywiście że masz rację. Tylko że mając niezbyt wysoki budżet
(powiedzmy mniej niż 1000zł), to za taką sumę możemy kupić bardzo
dobre CRT lub LCD typu "dinozaur" tzn. z odświeżaniem ~40ms i takim
smużeniem że się normalnie pracować nie da. Obszar widoczny ekranu to
nie wszystko.

Oczywiście, to zależy czego oczekujemy od monitora. Jeżeli mamy
niewielkie fundusze i nie ma ograniczenia miejsca na biurku, to innego
wyjścia niż CRT nie ma. Jeżeli mamy 1500zł, to już można rozglądać się
za przyzwoitym LCD 17" lub bardzo dobrym CRT 19/21". 15" LCD też nie
jest złym wyjściem a ceny są przyzwoite, tylko że dokładając niewiele
więcej możemy mieć już prawdziwe 17" LCD. Różnice cenowe między LCD
15" i 17" są na tyle małe, że gdybym musiał wybierać, to wybrałbym 17"
(tym bardziej, że taki monitorek posłuży kilka lat), ale po pierwsze
brak mi funduszy, a po drugie wady LCD są zauważalne, chociaż ostatnio
jest spora poprawa (smużenie, martwe piksele, odwzorowanie kolorów).
Czekam na matryce OLED, może one coś zmienią ...

--
Marynarskie pozdrowienia od boskiego Jolly Rogera :)