Re: konczy sie gwarancja - jak uszkodzic kompa?

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Tue 23 Nov 2004 - 16:00:08 MET

"Lord Vader" <pvrfvhyn+ROT13@interia.pl> wrote in message news:ggm8alf4y44v$.1kns6z1qulcrm.dlg@40tude.net...
> Nie opisuję całości dokładnie bo wyszedłby tasiemiec na 10 stron - pamięci
> były ręcznie przestawione początkowo na 100 - w sklepie po restarcie facio
> od razu jak cmos zgłosił nieprawidłowe dane i kazał wdusić F1 to wlazł w
> ustawienia pamięci i przestawił z Auto na 100 więc dokładnie wiedział co
> jest zwalone.

Być może masz rację - ja tam nie byłem, nie wiem...
Chciałem zasugerować tylko abyś nie osądzał pochopnie zakładając że
człowiek się zna, i jak robi kiepściznę to świadomie i dla przekrętu.
Tymczasem może być po prostu debilem który się nie zna na robocie...

> Takich przypadków mogę na pęczki podawać. Nie wiem coś się
> uparł tych sprzedawców bronić - jest wśród nich tyle samo złodziei i
> oszustów co wśród kupujących. Niestety :(

Jeśli widzisz oszustwo to nie kupuj. Nie jest to jednak powód, aby
oszukać kogoś innego... Nie stosuj komunistycznej czy hitlerowskiej
"odpowiedzialności zbiorowej". To zamknięte koło: klienci będą oszukiwać
bo sprzedawcy oszukują, sprzedawcy oszukują bo ciężko im związać koniec
z końcem jak buroki psują płyty główne zapalniczką i kółko się zamyka.
Trzeba to kółko przerwać - dać zarobić sprzedawcom, oszustów wyplewić
i będzie dobrze...

> Co do *polskiej* nieuczciwości,
> to powiedz jak określić warunki sprzedaży OEM systemu M$ - sprzedają z np.
> myszką a przy rejestracji - nie informując nawet słowem o tym fakcie w
> licencji przywiązują system do płyty głównej. Czyżby Bill Gacie był
> Polakiem? Bo to przekręt typowo w polskim stylu. ;)

Bzdura... System operacyjny OEM przywiązany jest do całego komputera.
Przeczytaj ze zrozumieniem licencję. Jeśli się z nią nie zgadzasz to
kup sobie wersję retail. Nawiasem mówiąc wersja OEM nie upoważnia Cię
do kupowania upgradów. Prawa narzuca tutaj producent i nie nazywałbym
tego złodziejstwem - nikt Ci nie każe robić wbrew swojej woli...
A Microsoft zasłużył sobie wieloletnią pracą na dzisiejszą pozycję.