Re: Formatowanie nowej baterii w notebooku

Autor: jahu1 <jahu.WYWALTO_at_ferdek.pl>
Data: Sat 20 Nov 2004 - 22:11:22 MET

Użytkownik "ksmx" <ksmx_spamnothanks_@plusnet.pl>
> Po co? Baterie w laptopach są już sformatowane

Ja tam uważam, że warto na początku sformować baterię. Ja to robie niezbyt
fachowo tak:
podłączam do prądu na ok. 20 h -> wyładowuje do końca -> podłączam na 20h do
ładawania -> rozładowuje. itd. i 3 takie cykle. Skąd taki sposób? Z
instrukcji do mojego telefonu, w którym też jest bateria litowo-jonowa.
Jakiś fachowiec tak napisał - pomyślałem, że nie zaszkodzi spróbować.

Uważam też, że warto co jakiś czas rozładować baterię do końca i znów ją
naładować długim cyklem. Zauważyłem, że w telefonie tak ładowana bateria
dłużej wytrzymuje.

to koniec moich spostrzerzeń

pozdrawiam

jahu