Re: Jak podniesc fsb w tym blaszaku?

Autor: Wonder <jbaqre34_at_cbpmgn.sz>
Data: Sat 20 Nov 2004 - 14:19:37 MET

> Duron 700 MHz
> Soltek SL-75KAV (KT133A)
> SDR 512 MB 133MHz (noname)
> GF 256 DDR
> HDD Samsung 80 GB (5400 rpm)
>
> reszta nieistotna, bo i tak odłączam
> Duron ten dobrze chodzi na magistrali 100 i 133. Prawie od nowości
> chodzi na
> 6 x 133. Problem jednak w tym, że gdy podniosę choćby o 1 MHz magistrale
> Windows się wykrzacza przy starcie w momencie gdy już ładuje ikonki na
> pulpicie. I to niezależnie czy jest to 101 czy 134 MHz. Próbowałem wiele

Gdy podnosisz FSB, podnosi się też częstotliwość magistrali PCI. Może
jakaś karta, może HDD nie toleruje zwiększonego taktowania. Miałem
przypadek że HDD po zwiększeniu zegara o kilka MHz, całkiem się wyzerował.
Trzeba było od nowa tworzyć partycje. To też Samsung, tyle że 2GB. Działa
do dziś bez żadnych bad sektorów, ale po podniesieniu zegara, choćby o 1
MHz, zaraz się wywala.

Wonder