Re: wolny transfer p³yta-ram (abit vs sdram)

Autor: GLide <glide_at_WYTNIJterramail.pl>
Data: Fri 19 Nov 2004 - 11:33:01 MET

Dnia Thu, 18 Nov 2004 15:24:11 +0100, Rados³aw Sokó³ napisa³(a):

> Przy tej konfiguracji to raczej serwer domowy, a w takim
> przypadku niekoniecznie trzymanie siê nominalnych nastaw
> musi byæ najwa¿niejsze. Podkrêcony komputer mo¿e byæ
> idealnie stabilny w jakim¶ okre¶lonym zestawie intensywnych
> testów i idealnie dzia³aæ w domu czy ma³ym biurze.

Z jednej strony tak bo peweni wielkich strat nie bedzie jak padnie
filesystem, z drugiej strony takie serwery domowe/osiedlowe nie miewaja na
ogol robionego full backupu raz na tydzien i szkoda by bylo :-)
W firmie z reguly wyglada to inaczej ale tam i tak nie ma mowy o zadnym
kreceniu - nawet gdyby sie dalo :-)

> Zazwyczaj dysk traci dane w ci±gu pierwszych godzin pracy
> z wy¿szym FSB. Poza tym 75 MHz (37 MHz na PCI) nie jest
> jeszcze takie straszne.

No wlasnie podkrecsz, testujesz prime, memtest itd jest ok.
Wlaczas wiec wszystko i idziesz na piwo. W miedzyczasie temp otoczenia
wzrosla o 5C i okazalo sie ze dyski zwariowaly :-)
Skad mogles wiedziec ile im brakowalo do granicy mozliwosci? :-)
(przyznaje sie bez bicia u mnie PCI chodzi o AFAIR 1-2MHz szybciej :-) -
dla zasady bo inaczej bym sie zle czul.

> To ju¿ Celeron mo¿e tego nie wytrzymaæ i czasem przek³a-
> mywaæ. IMHO bezpieczniejsze jest 75 MHz.

Primem go! jak padnie na pysk to sprawa jasna. Z doswiadczenia jednak wiem,
ze sporo nowszych celkow na rdzeniu cC0 potrafilo smigac na 100MHz (dla
pewenosci mozna podbic napiece o .1V

> Mam w³a¶nie WD Caviara przy FSB 192 MHz, czyli 38.5 MHz PCI.
> Dzia³a idealnie :) Wy¿ej nie próbujê, ale to i tak warunki

He he boisz sie! :-D

> gorsze ni¿ przy FSB 75 MHz.

Zdziebko tylko. Od kiedy mialem Medalista 4GB ktory sypal sie przy
podniesienu PCI o 1MHz nie ufam zadnym dyskom. :-|
(ufam jednak ze ten twor to byl jakis wypadek przy pracy Seagate)

W sumie co bysmy jednak nie pisali i tak decyzja zalezy tylko i wylacznie
od administratora serwera jak sie nie boi to czemu nie :-)

Przy moim 9 dyskowym monsterze boje sie cokolwiek ruszac. Te PCI+2Mhz to
zostaly jeszcze z dawnych czasow wiec jak cos ma pasc to ostatnio dodany
dysk najprawdopodobniej. (a najprawdopodobnie to zaden, bo to juz by byla
lekka przesada).

POzdrawiam
GLide

--