Re: wolny transfer płyta-ram (abit vs sdram)

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Thu 18 Nov 2004 - 15:24:11 MET

GLide wrote:
> Podkrecanie FSB a za tym PCI w serwerze... To dosc dyskusyjny pomysl
> szczegolnie w wypdaku niestandardowych czest. PCI.

Przy tej konfiguracji to raczej serwer domowy, a w takim
przypadku niekoniecznie trzymanie się nominalnych nastaw
musi być najważniejsze. Podkręcony komputer może być
idealnie stabilny w jakimś określonym zestawie intensywnych
testów i idealnie działać w domu czy małym biurze.

> Dzisiaj moze okazac sie, ze dziala ok ale jak wiadomo niektore dyski tego
> nie trawia i moze sie pewengo dnia okazac, ze filesystem poszedl sie pasc.

Zazwyczaj dysk traci dane w ciągu pierwszych godzin pracy
z wyższym FSB. Poza tym 75 MHz (37 MHz na PCI) nie jest
jeszcze takie straszne.

> Jesli juz to od razu na 100 i dobre chlodzenie. Jesli ten celeron jest na

To już Celeron może tego nie wytrzymać i czasem przekła-
mywać. IMHO bezpieczniejsze jest 75 MHz.

> Mimo wszystko jestem przeciwny ustawianiu FSB na 75. Wyjatkiem bylby
> sytuacja w ktorej wiedzialbym, ze dyski sa tak odporne jak stare dobre
> Quantumy. Mialem ich kilka i potrafily spokojnie pracowac przy PCI 45Mhz
> :-)

Mam właśnie WD Caviara przy FSB 192 MHz, czyli 38.5 MHz PCI.
Działa idealnie :) Wyżej nie próbuję, ale to i tak warunki
gorsze niż przy FSB 75 MHz.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol@magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |