Re: jak złamać hasło do biosa notebooka Fujitsu siemens (mobile H)

Autor: <lev_at_k>
Data: Thu 18 Nov 2004 - 16:21:51 MET

Coach wrote:

> Na Laptopie?

Dokładnie - na moim starym NEC Versa..

> Ostatnio, kuszony tanim dyskiem na allegro (z jednym mankamentem - hasło)
> trochę googlałem za sposobami zdejmowania hasła, i okazało się, że nie jest
> to takie proste. Laptopy budowane są z myślą o zabezpieczeniu przed, bądź
> co bądź łatwą, kradzieżą, i hasło broni laptopa i HDD, a zdjęcie go to
> kwestia bardziej skomplikowana niż wyjęcie baterii (nie polecam tego
> rozwiązania, hasło jest często przechowywane głębiej).

Chyba mylisz nieco pojęcia - załozyciel wątku pytał o zwykłe hasełko do
/bios'u/ a nie wspominał nic o dodatkowym haśle
Uzytkownika/Administratora na dysku.. Co do wyjmowania baterii przy
resetowniu CMOS'u w notebookach - rzeczywiście, /krótkotrwałe/ wyjęcie
nie przynosi z reguły rezultatów (nieco inaczej niż w zwykłym PC
rozwiązane podtrzymywanie pamięci CMOS). Zdarza sie natomiast iż
wystepują "ukryte" zworki ClearCMOS (trzeba dokładnie wertowac manuale,
szczególnie serwisowe). Dlatego jako mało inwazyjny i IMHO bardzo
skuteczny (podobnie jak inne progi Christopha Greniera) poleciłem CmosPwd.

> Poradzić sobie z tym może serwis, o ile jest pewien, że lap nie jest
> kradziony. Spotkałem też gdzieś na sieci "fachowca" co robi takie rzeczy za
> około 200zł.

Zabezpieczone HDD 2.5" to już troche inna bajka.. Wspomniany "fachowiec"
ogłaszał się swego czasu na allegro - jeśli mówimy o tym samym.

> c.

Pozdrawiam