Re: Reczne ustawienie dysku w BIOSie

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 17 Nov 2004 - 00:01:02 MET

Użytkownik "Paweł" <brop@wp.pl> napisał w wiadomości
news:cne08k$h27$1@nemesis.news.tpi.pl

> Korzystam z XP, ale nosze sie z zamiarem instalacji Linuxa i te
> dodatkowe 8 GB bardzo mi by sie przydaly :-)

A próbowałeś już utworzyć tam partycję spod Linuksa?
A, wiem z czym masz problem ;-) - zdejmij tę zworkę z dysku.... ;-))

[...]
> Na razie nie planuje zmiany plyty, wiec moglbym go przestawic by byl
> widoczny pod ta obecna. Ale przeciez konfiguruje tylko wykrycie spod
> BIOSu, a nie sam dysk?

Tak, dopóki nie skorzystasz z jakiegoś rezydentnego sofciku.

> Pozatym, czy musialbym usunac dane z obecnego
> dysku przed jego rozpoznaniem,? Mam obecnie trzy ppartycje 5, 5 i 20
> GB i ta ostatnia chcialbym zwiekszyc.

Nie musisz. Zdejmij zworkę i jeśli system ruszy i normalnie zobaczy
partycje - to możesz spokojnie pracować. Do zmiany wielkości partycji
polecam BootIt Next Generation http://www.terabyteunlimited.com,
obsługuje NTFS, ext2/3, ReiserFS, tylko go nie instaluj na hdd z uwagi
na obecność loadera Linuksa.

/odpowiadając zmień px na pl/