Re: Reczne ustawienie dysku w BIOSie

Autor: Paweł <brop_at_wp.pl>
Data: Tue 16 Nov 2004 - 23:47:18 MET

> Ale potrzebujesz widzieć pełen dysk spod czystego DOS-a czy spod systemu
> (Windows, Linux)? Bo jeśli to drugie to szkoda Twego czasu, Windows z
> BIOS-u nie korzysta, to co masz w BIOS-ie jest mu zupełnie obojętne.

Korzystam z XP, ale nosze sie z zamiarem instalacji Linuxa i te dodatkowe 8
GB bardzo mi by sie przydaly :-)

> [...]
> ingerencji, jak masz spisane ustawienia ;)). Nawet dziś zdarza się
> czasem, że jedna płyta inaczej rozpoznaje dyski niż druga, i potem
> ludzie piszą że partycje potracili. A co do tego "loadera" do obsługi
> dużych dysków na starych płytach głównych - chyba jasnym jest, że jeżeli
> go nie załadujesz do pamięci, to dysk nie będzie poprawnie obsługiwany,
> a często się o tym nie wie lub nie pamięta nosząc dysk "do kolegi". Poza
> tym bywają duże problemy z usunięciem tego loadera i resetem ustawień
> partycji (np. po kupnie nowej płyty) -często jedynym wyjściem jest
Na razie nie planuje zmiany plyty, wiec moglbym go przestawic by byl
widoczny pod ta obecna. Ale przeciez konfiguruje tylko wykrycie spod BIOSu,
a nie sam dysk? Pozatym, czy musialbym usunac dane z obecnego dysku przed
jego rozpoznaniem,? Mam obecnie trzy ppartycje 5, 5 i 20 GB i ta ostatnia
chcialbym zwiekszyc.