Re: podłączenie 3. dysku

Autor: Miroslaw Cichocki <mirekc_at_interia.pl>
Data: Mon 15 Nov 2004 - 08:27:08 MET

"paulinio" <coolerix.wytnijto@o2.pl> wrote in
news:cn8ddt$l6t$1@atlantis.news.tpi.pl:

[...]
> a ten WD na osobnej taśmie secondary master...
> Problemy zaczynają się w Windzie 98se. OS nie wykrywa secondary
> mastera... zostają tylko dyski z pierwszej podwójnej taśmy...
> konfiguracja zworek: 1 taśma : master i slave
> 2.taśma : master...
> Co zrobić aby winda widziała 3 dysk.???
> Dodam jeszcze że bez problemu go widzi jako slave na 1. taśmie...

Może być potrzebne ustawienie dysku jako "single" (to nie musi być to samo,
co "master"), albo jako "master" ale bez "slave connected" (lub czegoś w
tym rodzaju). Być może trzeba też zainstalować sterownik drugiego
kontrolera IDE pod Windows (sprawdź w spisie urządzeń).

> Mam jeszcze jeden problem z tym dyskiem jest to 80GB z porysowanym
> talerzem. Jedna partycja jest zupełnie niedostepna każda wzmianka o
> niej, chociażby zupełnie przypadkowa kończy się na blue screenie i
> resecie kompa... Jest podzielona równo po ok 9 GB (tak wyszło) i
> dokładnie 2 partycja jest uszkodzona... co mogę zrobić aby dysk w
> ogóle jej nie używał... ???

Zdjąć partycję. Nigdzie nie jest powiedziane, że cała powierzchnia dysku
musi być przydzielona. W przypadku trudności z fdiskiem można spróbować
jakiegoś partition managera (np. Ranish-a). Jeśli tylko obszar tablicy
partycji daje się zapisywać, powinno się udać. Można też zmienić typ
partycji na nieobsługiwany przez Windows, albo ustawić atrybut "ukryty" (to
też Ranish-em).