Re: Predkosc procesora

Autor: GLide <glide_at_WYTNIJgazeta.pl>
Data: Mon 15 Nov 2004 - 00:12:15 MET

Dnia Sun, 14 Nov 2004 20:56:48 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

> A tak swoją drogą to nie patrząc na oznaczenia, procesory AMD
> przy tym samym zegarze mają większą wydajność najczęściej niż
> Pentium 4. Co innego z Pentium M -- i dlatego pewnie przyszłość
> P4 nie jest aż taka pewna, jakby się wydawało jeszcze niedawno.

Podejzewam raczej ze pewny jest brak takiej przyszlosci. Wystarczy spojrzec
jakie zmiany wprowadzili genialni konstruktorzy Intala zeby podgonic troche
zegar w Presocie dodac do tego emisje ciepla i juz widac ze chyba z tego
Net Bursta za duzo sie na dluzsza mete nie da wycisnac bez takiego
przekonstruowania ktore zrobi z niego albo Pentium 5, albo tez okaze sie ze
taka tansformacja bedzie zgola niemozliwa i zwrocic sie bedzie trzeba ku
idei Pentium M byc moze zapozyczajac pewene rozwiaznia z P4 (piekne mi to
zdanie wyszlo ;-)
Tak czy siak na jedno wychodzi. Osobiscie wielkich rewelacji nie spodziewam
sie juz po P4.

> Pomijam już tutaj całkowite porażki w stylu Wilamette czy
> Celeronów Wilamette-128 i Northwood-128. I przypominam, że
> trzeba też brać pod uwagę np. procesory VIA, które też
> szybkie nie są :)

Szybkie nie sa ale maja inne zalety. (VIA oczywiscie, bo Wilamette chyba
nie mial zadnych).

Co do HT to nie zapomnijmy ze to czasem potrafi dac rzeczywiscie sporo a
czasem bardzo niewiele. Oczywiscie lepszy "rydz niz nic" ;-) Nie mozna jego
obecnosci bagatelizowac, ale tez daleki bylbym od przcenienia. Oczywiscie
jak sie juz to cos ma to zle nie mozna mowic ;-)

GLide

--
[Epox 8KRA2+, 2x512MB PC3200, AMD (FJQ4C)XP-M 2400XP@3200, Live!]
[Gainward GF4-PP Ti4200@4800, Viewsonic VX900-2, Winfast TV2000 ]