Re: Predkosc procesora

Autor: szpon <szpon_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Sat 13 Nov 2004 - 14:10:56 MET

Łukasz wrote:

> To jest tak. AMD kilka lat temu swoją
> nieudolność podreperowywała budzącymi ciekawość,
> mocnymi nazwami, które w tytule miały np. 1800+, co
> nie przekłada sie na rzeczywiste taktowanie.
> Jest ono zawsze mniejsze, co jest dla przeciętnego użytkownika
> mylące, bo widzisz myślałeś, że masz zegar 1800 GHz
> (kłamliwie wynikający z nazwy), a w rzeczywistości jest 1.2GHz.

W rzeczywistości jest 1533 MHz (a nie 1.2).

> Chciano też zwrócic uwagę, że amd 1800, jest tak mocny jak intel 1.8
> ;) Taki chwyt!

Mało tego. W dużej ilości zastosować wygrywa z P4 2.0 (że o baleronach 2.8 i
podobnych nie wspomnę). Takie nazewnictwo jest obroną przed mylnym
rozumowaniem niedoświadczonych użytkowników. Gdyby nazywane były wg.
częstotliwości w MHz, to kto by kupił takiego Athlona 1533, skoro może sobie
kupić np. Celerona 2.2...

--
Piotr Slawinski
Strony internetowej niet /serwer w rozsypce przez najbliższe dni/