Re: Archaiczne Pytanie - Abit BE6-II z HTP370 i jeszcze o biosik do M726MRT by PCChips

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Fri 12 Nov 2004 - 13:29:20 MET

> Mam stary komp (PCChips M726MRT, PIII 550MHz,HDD 60GB in 32GB mode,
> 256MB SDR, GFMX440SE) i chciał bym zmienić na jakąś płytę co
> obsługuje ten że dysk mam na uwadze tego Abita BE6-II z RAID'em (gość
> chce pchnąć za 120pln) ale nie wiem czy on łyknie mi całego tego
> twardziela bo teraz to mam pylko 32G dostępne...

Lyka 80 gb. Sprawdzalem osobiscie. ;)
Ale mimo to - nie kupuj tej plyty.

Po pierwsze - mozesz sie spodziewac spuchnietych kondensatorkow
(chyba, ze juz byly wymieniane). Choc to maly problem, to jednak
jest to klopot. Zwlaszcza, jesli nie masz pewnej reki i sklonnosci
do zabaw z lutownica.

Po drugie - sa makabryczne problemy z Windows 2000/XP
i tym kontrolerem HPT.
Po zainstalowaniu systemu i resecie Winda stwierdza po prostu,
ze nie ma dysku systemowego i jest piekny, podrecznikowy BSOD

Na stronie HighPointa jest napisane, ze ze sterownikami wszystko
jest OK i po rozwiazanie trzeba sie zglosic do MS.
Na stronach MS jest zamieszczone rozwiazanie. Brzmi mniej-wiecej
tak:
- nie korzystaj z tasmy 80 pin
- nie korzystaj z szybkich dyskow twardych
- nie korzystaj z RAID

Niezly dwocip... :/

Pozdrawiam,
Vituniu.